صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر کشور: نشست مشترک ایران با کشور‌های همسایه درمورد «امنیت مرزها» برگزار می‌شود

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶:۱۳
کد خبر: ۴۸۰۰۰۳۶
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
مومنی با بیان اینکه همسایگان ایران باید درمورد امنیت مرزها، اقدامات متقابلانه داشته باشد، از برگزاری یک نشست مشترک در همین زمینه با وزاری کشور‌های منطقه خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسکندر مومنی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت، «دیپلماسی همسایگی» را یکی از مهمترین اولویت‌های جمهوری اسلامی اعلام و اظهار کرد: مرز یک مسئله دو‌طرفه است. ما باید مراقب باشیم که از ورود غیر مجاز و قاچاق سلاح به کشور جلوگیری شود.

وی بیان کرد: همسایه‌های ما نیز متقابلا باید در‌خصوص مرز‌های خود مراقب‌های لازم را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرز‌ها مراقبت کند، افزود: در نظر داریم یک نشست منطقه‌ای با وزرای کشور‌های همسایه درباره افزایش امنیت مرز‌ها داشته باشیم. مراقبت از مرز‌های کشور امری است که حتماً باید به‌صورت دوجانبه انجام شود.

مومنی به فرآیند انتخاب استاندارن اشاره کرد و گفت: استانداران بر‌اساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیئت دولت انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، ادامه داد: برای اولین بار یک استاندار از قومیت عرب و همچنین یک فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شدند. این اقدام در راستای تحقق شعار وفاق ملی و تدابیر مدنظر دکتر پزشکیان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *