وزیر کشور: اخراج اتباع غیر مجاز اولویت اول است

19:03 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۷۲۱
وزیر کشور: اخراج اتباع غیر مجاز اولویت اول است
وزیر کشور درباره آخرین وضعیت اتباع در کشور گفت: پذیرش این تعداد اتباع بیگانه برای کشور ممکن نیست و اولویت اول اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز است.

خبرگزاری میزان - بنابر گزارش خانه نلت، اسکندر مومنی وزیر کشور درباره نشست با اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست بحث امنیت در استان سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت اتباع غیرمجاز در کشور و سازمان ملی مهاجرت مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این نشست نمایندگان مطالبی درباره اتباع غیرمجاز بیان کرده و مقرر شد که در گام بعدی فرایند تشکیل سازمان ملی مهاجرت در اولویت قرار گیرد البته کار‌های ابتدایی آن شروع شده است. در خصوص امنیت استان سیستان وبلوچستان نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وزیر کشور ادامه داد: درباره انسداد مرز‌ها نیز فرایند آن از شمال شرق تا جنوب شرق شروع شده و با توجه به اعتباراتی که تخصیص داده خواهد شد، کار پیش خواهد رفت.

مومنی به موضوع ساماندهی اتباع غیر مجاز اشاره کرد و گفت: با اتباع اشتراکات بسیاری داریم، اما هر کشوری قانون و مقررات خاص خود را دارد. پذیرش این تعداد اتباع برای کشور ممکن نیست و اولویت اول اخراج اتباع غیر مجاز است. کار‌ها شروع شده و اقدامات در حال انجام است. بحث ساماندهی اتباع در هر کشور بدین صورت است که هر فردی که بصورت مجاز وارد کشور شده مانند سایر شهروندان آن کشور زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *