صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک محکوم به قصاص در دزفول به زندگی بازگشت

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹:۴۲
کد خبر: ۴۷۹۹۸۸۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول، اولیای دم از قصاص صرف نظر کردند و این پرونده پس از پنج سال منتهی به صلح و سازش شد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ قتلی در شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول بر اثر اختلاف ملکی و خانوادگی بین دو طایفه اتفاق می‌افتد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات میان این دو طایفه شد.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با تشکیل کارگروهی و با استفاده از ظرفیت صلح یاران، سران و بزرگان عشایر، با تشکیل جلسات متعدد با بزرگان طرفین و اولیای دم، زمینه مصالحه را فراهم و در همین راستا از گسترش دامنه اختلافات پیشگیری شد.

وی ضمن تقدیر از اولیای دم در عفو و بخشش محکوم به قصاص و اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول و افردی که در حل و فصل این پرونده تلاش کردند، اظهار کرد: خوشبخانه این پرونده پس از پنج سال اختلاف منتهی به صلح و سازش شد.

دهقان تصریح کرد: هر چه پرونده‌های وارده به محاکم با صلح و سازش مختومه شوند، آثار آن‌ها در افزیش امنیت و آرامش جامعه بیشتر نمود می‌کند و این یکی از اهداف بسیار مهم قوه قضاییه برای تحقق سند تحول و تعالی قضایی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: گذشت از قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *