صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: دادگاه صلح در ۷ حوزه قضایی دیگر استان مستقر می‌شود

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۹۹۶۳۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه استقرار شعب دادگاه‌های صلح در تمامی حوزه‌های قضایی با جدیت دنبال می‌شود، گفت: ۷ حوزه جدید دیگر به حوزه‌های دارای دادگاه صلح در سطح استان اضافه می‌شود.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در دیدار با رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان، با تقدیر از اقدامات انجام شده در این مجموعه‌ی مردمی گفت: بهره گیری از توان نیرو‌های مردمی همواره به مجموعه‌های حاکمیتی کمک کرده و نمونه بارز آن را نیز می‌توان در شورا‌های حل اختلاف مشاهده کرد.

وی با اشاره به سیاست دستگاه قضایی در زمینه مردمی شدن اقدامات افزود: این سیاست از طریق اقدامات و برنامه‌های مختلف در سطح استان در حال پیگیری و پیاده سازی است که از آن جمله می‌توان به شعب همیاران صلح اشاره کرد که با استفاده از نخبگان و فرهیختگان، به صورت تخصصی به حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش می‌پردازند که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی گفت: هم اکنون در بسیاری از ادارات و مساجد، شعب همیاران صلح دایر بوده و این اقدام پسندیده به هیئت مذهبی و حتی حوزه ورزش، فرهنگ و هنر و رسانه نیز تسری پیدا کرده و متعاقب آن بخش قابل توجهی از اختلافات مطرح شده با حضور نخبگان همان قشر به صلح سازش منجر شده و حل می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های قانون جدید شورا‌های حل اختلاف گفت: این قانون این فرصت بزرگ را برای شورا‌های حل اختلاف به وجود می‌آورد که با تمام توان در مسیر ایجاد سازش و اصلاح ذات البین در پرونده‌ها گام بردارد.

وی با اشاره به روند استقرار دادگاه‌های صلح در سطح استان خراسان رضوی افزود: تاکنون ۱۱ جلسه توسط کمیته نظارت بر نحوه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف با حضور مسولان قضایی استان برگزار شده و متعاقب این دست از اقدامات طی چند روز اخیر در ۷ حوزه‌ی قضایی سرخس، قوچان، مه ولات ، تربت حیدریه ، جغتای ، سبزوار و چناران نیز دادگاه صلح مستقر شده و در خدمت مردم شریف خواهد بود.

گفتنی است در این دیدار، ولایتی رئیس اداره توسعه حل اختلاف خراسان رضوی نیز با تقدیر از نگاه حمایتی مدیریت مجموعه قضایی استان، به ارائه گزارشی از نحوه عملکرد شورا‌های حل اختلاف در ۶ ماه نخست سال جاری پرداخت و افزود: با تلاش و مساعی جمعی همکاران ، تعداد قابل توجهی از پرونده‌های مطرح در این مجموعه به صلح و سازش ختم شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *