صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تبادل تجربیات در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر/علاقمندی قطر برای همکاری با وزارت بهداشت ایران

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۸۹۹۹
کشور‌های ایران، قطر و دیگر کشور‌های علاقمند در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر همکاری داشته و با تشخیص زود رس بیماری و تبادل اطلاعات، بتوان بیمار‌های واگیر را کنترل کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل با صالح عمری معاون بهداشت وزارت بهداشت قطر دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های ۲ جانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

 علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این دیدار گفت: ارتباطات مناسب و رو به رشدی در حوزه سلامت در ۲ کشور وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه دو کشور دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های زیر ساخت‌های بهداشتی، کنترل بیماری ها، نظام دیجیتالی سلامت و سایر حوزه‌ها هستند، گفت: ما می‌توانیم با توسعه همکاری این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: کرونا به ما نشان داد که برای سالم بودن کشورها، باید سایر کشور‌ها سالم و عاری از بیماری باشند.

رئیسی پیشنهاد داد که کشور‌های ایران، قطر و دیگر کشور‌های علاقمند در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر همکاری داشته و با تشخیص زود رس بیماری و تبادل اطلاعات، بتوان بیمار‌های واگیر را کنترل کرد.

نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل نیز در این دیدار ضمن تشکر از دولت قطر و وزیر بهداشت قطر برای میزبانی هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی گفت: ۲ سند با وزارت بهداشت قطر در حال امضا بوده و کار گروه همکاری دو کشور در حال شکل گیری می‌باشد. 

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این دو کار همکاری بین ۲ کشور گسترش یابد.

صالح عمری معاون بهداشت وزارت بهداشت قطر نیز گفت: وزارت بهداشت قطر دارای توانمندی زیادی در حوزه سلامت است و ما علاقمند به همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم.

گفتنی است ﻫﻔﺘﺎﺩ و یکمین ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ (امرو) ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ دوحه قطر ﻭ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ همه ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﻀﻮ در حال برگزاری است.

شایان ذکر است اجلاس سالیانه کشور‌های عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویداد‌های منطقه‌ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت منطقه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *