صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو |

۱۵۰ وقف در طی دو سال اخیر در تهران و کرج به ثبت رسید

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۸۷۲۰
مدیرعامل سازمان موقفات استان تهران و کرج ضمن اشاره به ۱۵۰ وقف به ارزش میلیارد‌ها تومان در استان تهران و کرج کرد آن‌ها را در قالب املاک و مقوله‌های مالی دانست.

خبرگزاری میزان - در حاشیه برگزاری مراسم تکریم از واقفان آستان قدس رضوی آخرین آمار درباره وقف‌های شکل گرفته در استان تهران و کرج توسط علیرضا محمدی مدیرعامل سازمان موقفات استان تهران و البرز در آستان قدس رضوی مطرح شد که در قالب مصاحبه نوشته و در ادامه می‌خوانیم. 

 علیرضاخان محمدی مدیرعامل سازمان موقفات استان تهران و البرز در آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره آمار وقف در استان تهران گفت: در طی دو سال اخیر ۱۵۰ وقف در استان تهران و کرج انجام شده است که ارزش ریالی آن میلیارد‌ها تومان است. این میزان وقف نشان می‌دهد الحمدلله ریشه وقف خشک نشده و همانند رودخانه‌ای جاری است و این مسیر جاودانه خواهد ماند. این وقف‌های شکل گرفته عموماً در حوزه املاک و بحث مالی خلاصه می‌شود و کاربری آن در بخش زائر شهر دسته‌بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی تعدادی از واقفان گنجینه‌های طلا خود را وقف آستان مقدس رضوی کردند. با این همه عمده وقف‌ها شامل ملک و املاک، زمین و باغ کشاورزی است. واقف گرامی معصومه محمدی مرحوم معصوم محمدی که حدود ۴۰ روز پیش دار فانی را وداع گفت، کل گنجینه‌های خودشون رو وقف آستان امام رضا (ع) کرد.

محمدی به وظایف سازمان موقوفات آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: اخلاق و ادب رضوی ویژگی پایه خاصی دارد بنابراین مسئولان حوزه موقوفات آستان قدس را موظف می‌کند علاوه بر تکریم واقفان امانت داری را در قبال موقوفات در نظر بگیریم این رویکرد سبب می‌شود تا افراد بیشتری در این زمینه تشویق شوند و به وقف روی بیاورند.

مدیرعامل سازمان موقفات استان تهران به برنامه‌های دیگر سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما در راستای ترغیب جامعه برای توسعه فرهنگ وقف است و در این زمینه برنامه‌های گوناگونی در نظر گرفته شده که به اجرا گذاشته خواهد شد. وظیفه ما به عنوان خادم الرضا تکریم و توجه به حرمت به واقفین و بزرگوارانی است که از مال و اموال خود را در زمان حیات در راه رضای خداوند برای امام رضا (ع) وقف می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از واقفان عزیز آنچه را دارند در طبق اخلاص قرار می‌دهند و باقیات الصالحاتی در دنیا و آخرت برای خودشون ایجاد می‌کنند. حرمت جایگاه و تکریم از واقفین را وظیفه خود می‌دانیم همانگونه که تکریم و توجه به جایگاه شهدا اهمیت دارد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *