صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال مشخص شدند/ احتمال تغییر مسیر از خارجی به داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۶۷۴۹
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم فوتبال استقلال در حالی مشخص شده‌اند که با وجو تأکید مدیران این تیم مبنی بر انتخاب مربی بزرگ خارجی احتمال تغییر مسیر از مربی خارجی به داخلی وجود دارد.

خبرگزاری میزان - گزینه‌های سرمربیگری استقلال تقریباً مشخص شده‌اند و ظاهراً در این بین ۲ مربی مذاکرات جدی‌تری داشته‌اند و شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان دارند، اما این تمام ماجرا نیست چراکه با وجود توافقات خوبی که مسئولان باشگاه استقلال با این مربیان داشته‌اند کارشکنی‌هایی از داخل کشور صورت گرفته و برخی افراد که تا حدودی منشأ اقدامات آن‌ها نیز مشخص است، با ارسال ایمیل به این مربیان مبنی براینکه عمر مدیریتی مدیران فعلی استقلال رو به اتمام است، آن‌ها را در دوراهی تصمیم‌گیری قرار داده‌اند.

حتی گفته می‌شود یکی از این مربیان که پیشتر با رقمی در حدود ۸۰۰ هزار دلار توافق کرده بود پس از این اتفاقات رقم درخواستی خود را تا حدود ۲ برابر افزایش داده و خواستار رقمی در حدود یک و نیم میلیون دلار برای یک فصل شده است.

باشگاه استقلال برای جانشینی جواد نکونام در حال مذاکره با گزینه‌های مدنظر خود است و نام دو مربی نام آشنا در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

پیگیری‌ها مشخص کرد که نام ژاوی گراسیا اسپانیایی و خوزه پسیرو پرتغالی در میان گزینه‌های نیمکت استقلال وجود دارد و هر دوی آن‌ها موافقت اولیه برای حضور در ایران را اعلام کرده‌اند و مذاکرات روی باقی مسائل در حال انجام است.

گراسیا ۵۴ ساله سابقه هدایت واتفورد، السد قطر، لیدز یونایتد، آلمریا، اوساسونا و روبین کازان روسیه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

پسیرو ۶۴ ساله نیز سابقه سرمربیگری در الهلال عربستان، پورتو، براگا، الشارجه امارات، الاهلی مصر و تیم‌های ملی عربستان، ونزوئلا و نیجریه را در کارنامه خود دارد.

البته که استقلال گزینه‌های دیگری نیز دارد، اما این دو نفر تا این لحظه موافقت اولیه برای حضور در ایران را داده‌اند و روی سایر مسائل در حال مذاکره هستند.

البته پسیرو با پیشنهاد تیم ملی سنگال نیز مواجه شده و در حال مذاکره با فدراسیون این کشور نیز است.

 

قبل از این گزینه‌ها اصلی‌ترین گزینه باشگاه استقلال برای هدایت این تیم روی ویتوریا سرمربی مشهور و ۵۴ ساله پرتغالی بود که در همان مذاکرات اولیه (۲ روز بعد از دربی) اعلام کرد که به ایران نمی‌آید.

ویتوریا سابقه هدایت بنفیکا، ویتوریا گیمارش، النصر عربستان، اسپارتاک مسکو و تیم ملی مصر را در کارنامه خود دارد.

از سوی دیگر در میان گزینه‌های مطرح شده برای هدایت استقلال، همانطور که پیشتر عنوان شد نام‌های بزرگی همچون آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو ساپینتو و حتی فرهاد مجیدی نیز حضور دارند که البته حضور استراماچونی و ساپینتو تقریباً منتفی است، اما پرونده مجیدی روی میز قرار دارد.

شهریاری، رئیس هیئت مدیره استقلال وعده داده بود که مربی بزرگ خارجی را برای نیمکت آبی‌پوشان انتخاب خواهند کرد و به نظر می‌رسد مدیران قصد دارند تا پیش از پایان هفته جاری و قبل از آغاز فیفادی پیش رو تکلیف نیمکت تیمشان را روشن کنند، اما با این حال هیچ چیزی تا این لحظه قطعی نیست و شاید در روزهای باقیمانده شاهد تغییر مسیر مذاکرات و حتی انتخاب مربی ایرانی باشیم، اتفاقی که چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد چراکه میان مدیران استقلال برای انتخاب مربی داخلی و خارجی توافق کاملی وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *