صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

از زیدان تا هازارد؛ ارزشمندترین بازیکن بازنشسته تاریخ فوتبال کیست؟

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳:۳۴
کد خبر: ۴۷۹۵۵۹۲
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
بازیکنان ارزشمندی در دنیای فوتبال حضور داشتند، که با وجود آمادگی فنی لازم برای بازی در سطح اول اروپا، ترجیح دادند خداحافظی کنند.

خبرگزاری میزان - هفته گذشته اخباری مبنی بر بازنشستگی رافائل واران اعلام شد و این بازیکن بلافاصله این موضوع را تایید کرد تا همگان از این تصمیم او در سن ۳۱ سالگی تعجب کنند. واران یکی از پرافتخارترین مدافعان میانی تاریخ اخیر است، که چهار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و هم‌چنین قهرمانی در جام جهانی را در میان کلکسیون دستاوردهایش به ارمغان آورده است. واران به دلیل مصدومیت شدید زانو که در اولین بازی خود برای کومو (پس از ترک منچستریونایتد در تابستان) متحمل شد، مجبور شد کفش‌های خود را در ۳۱ سالگی آویزان کند.

می‌توان گفت، یک دهه حضور این مدافع بلندقامت و محبوب، در رئال مادرید و همکاری فوق‌العاده‌اش در خط دفاع با سرخیو راموس و په‌په به‌یادماندنی و تاریخی بوده است. رافائل واران باارزش‌ترین بازیکن بازنشسته تاریخ فوتبال با ۲۰ میلیون یورو براساس ارزش‌های بازار Transfermarkt است. اما کدام یک از بازیکنان دیگر بالاترین ارزش بازار را در زمان خداحافظی از فوتبال داشتند؟

فهرست گران‌ترین بازیکنان بازنشسته تاریخ فوتبال (قیمت‌گذاری براساس قیمت بازیکن در روز پایانی فوتبالش است)

در این لیست ده بازیکن و ستاره سرشناس حضور دارند که در روزگاری قیمت‌های گزاف و بالایی داشتند و حتی در روز خداحافظی و پایان دوران فوتبالی خود نیز نسبت به سنشان ارزشمند بودند. انوک موپو، هافبک سابق برایتون در رتبه دوم قرار دارد. برایتون در ژوئیه ۲۰۲۱ با ۲۳ میلیون یورو از لایپزیگ Mwepu را به خدمت گرفت، اما او به دلیل ناراحتی قلبی نادر در اکتبر سال بعد که ارزش بازارش ۲۲ میلیون یورو بود، به طرز غم انگیزی مجبور به بازنشستگی شد. سرجیو آگوئرو، اسطوره منچسترسیتی نیز اندکی پس از انتقال به بارسلونا در سال ۲۰۲۱، به دلیل شرایط پزشکی مجبور به بازنشستگی شد. همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، ارزش بازار آگوئرو در زمان بازنشستگی ۱۵ میلیون یورو بود که او را در رتبه سوم قرار می‌دهد.

زین الدین زیدان، هافبک افسانه‌ای فرانسوی نیز با آویختن کفش‌های معروفش در رئال مادرید و پس از اخراج در فینال جام جهانی ۲۰۰۶، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. سه بازیکنی که در تابستان امسال به دوران حرفه‌ای خود پایان دادند، تیاگو، تونی کروس و شزنی هستند. تیاگو و کروس دو تن از بهترین هافبک‌های نسل خود بودند، اما شزنی تنها چند هفته پس از بازنشستگی‌اش در آستانه دستکش به دست کردن دوباره است! شماره یک سابق لهستان پس از پاسخ به تماس بارسلونا پس از مصدومیت جدی مارک آندره تراشتگن، قرار است در تست پزشکی در بارسلونا حضور داشته باشد. فیلیپ لام، بازیکن افسانه‌ای بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، پاول ندود، بازیکن سابق یوونتوس و اشتونِ انگلیسی دیگر بازیکنان این فهرست هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *