صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیشنهادات ایران برای توسعه همکاری‌های فنی و صنعتی در بریکس ارائه می‌شود/ اعلام برنامه جامع برای توسعه تجدیدپذیر‌ها

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۴۹۶۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر نیرو با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌ها با اعضای بریکس گفت: ایران در این اجلاس به منظور توسعه همکاری‌های صنعتی و فنی پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد، ضمن اینکه توجه ویژه‌ای درباره انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته و برنامه جامعی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت نیرو، عباس علی‌آبادی صبح امروز (۴ مهر) با سفر به روسیه و در بدو ورود به محل برگزاری اجلاس وزیران انرژی کشور‌های عضو بریکس، بر اهمیت نشست وزیران انرژی گروه اقتصاد‌های نوظهور جهانی موسوم به «بریکس» تاکید کرد و گفت: بریکس نهاد بسیار مهمی است و از جوانب مختلف از جمله اقتصادی از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر نیرو همچنین به اهمیت این اجلاس در حوزه انرژی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از اعضای بریکس تولیدکنندگان بزرگ و اصلی انرژی جهان و بخشی دیگر مصرف‌کننده انرژی هستند، اهمیت برگزاری اجلاس دوچندان می‌شود.

وی یادآور شد: ایران از شمال با روسیه و از آن طریق با چین و از سمت جنوب نیز با عربستان و امارات در ارتباط و تعامل است و این امر موقعیت ممتازی را جهت تقویت و توسعه همکاری اعضای بریکس با ایران در موضوع انرژی ایجاد می‌کند.

علی‌آبادی با بیان اینکه این اجلاس فرصت خوبی را برای ایجاد همکاری همه جانبه و سودمند میان اعضای بریکس فراهم می‌کند، اظهار کرد: ایران در این اجلاس به منظور توسعه همکاری‌های صنعتی و فنی پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد؛ ضمن اینکه توجه ویژه‌ای در انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته به طوری که برنامه جامعی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو درباره همکاری ایران و روسیه خاطرنشان کرد: ایران و روسیه در حوزه فناوری در موقعیت خوبی قرار دارند و با توجه به اینکه در حوزه تولید انرژی در ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد؛ کشور آماده توسعه همکاری‌ها در این زمینه با روسیه و سایر اعضای بریکس است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *