صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نکات کلیدی سخنرانی رئیس‌جمهور در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل؛ تأکید بر صلح، عدالت و وفاق ملی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵:۵۴
کد خبر: ۴۷۹۴۹۱۶
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
مسعود پزشکیان، در اولین سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران، درباره موضوعات مهم جهانی پرداخت.

خبرگزاری میزان - مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران اسلامی بامداد چهارم شهریورماه، در نشست هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل، با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران، نکات مهمی را درباره موضوعات جهانی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور به مسائلی همچون اجرای تعهدات برجامی، تحریم‌های یکجانبه و نقش ایران در منطقه اشاره کرد که همگی نشان‌دهنده رویکرد تعامل‌گرایانه و تأثیرگذار کشور در عرصه بین‌المللی است.

نکات کلیدی سخنرانی رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

تأکید بر صلح، توسعه پایدار، و کرامت انسانی: رئیس‌جمهور مجمع عمومی را فرصتی برای گسترش این اهداف در سراسر جهان دانست.

اشاره به شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی: رئیس‌جمهور از شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیشین ایران اسلامی که سال گذشته در همین نشست سخنرانی کرده بود، یاد کرد.

محور وفاق ملی: رئیس‌جمهور تأکید کرد که مردم ایران به شعار وفاق ملی رأی داده‌اند و این اصل، یکی از محور‌های برنامه‌های دولت خواهد بود.

استناد به آموزه‌های اسلامی و امام علی (ع): با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) و آیات قرآن، بر اهمیت عدالت، حقوق بشر، و برابری انسان‌ها تأکید شد.

انتقاد از رژیم صهیونیستی: رئیس‌جمهور با انتقاد شدید از جنایات رژیم صهیونیستی، به اقدامات خشونت‌آمیز این رژیم در غزه و لبنان اشاره کرد و خواستار توقف جنایات و خشونت شد.

پیشنهاد همه‌پرسی برای فلسطین: رئیس‌جمهور پیشنهاد داد که تمامی مردم فلسطین، چه داخل و چه خارج از کشور، در یک همه‌پرسی سراسری شرکت کنند تا آینده خود را تعیین کنند.

تأکید بر نقش منطقه‌ای ایران: رئیس‌جمهور از ضرورت ایجاد یک منطقه متحد و قوی سخن گفت و اعلام کرد که حضور قدرت‌های خارجی، منبع بی‌ثباتی در منطقه است.

حمایت از صلح در اوکراین و روسیه: رئیس‌جمهور خواستار توقف درگیری‌های نظامی در اوکراین شد و تأکید کرد که حل بحران از طریق گفت‌وگو امکان‌پذیر است.

ضرورت اجرای تعهدات برجامی: رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، تأکید کرد که اگر تعهدات برجامی به طور کامل اجرا شود، امکان گفت‌وگو درباره مسائل دیگر نیز فراهم می‌شود.

انتقاد از تحریم‌های یکجانبه: رئیس‌جمهور به اثرات تحریم‌های یکجانبه بر مردم ایران اشاره کرد و این تحریم‌ها را یک سلاح مخرب و غیرانسانی خواند.

آمادگی برای نقش آفرینی مؤثر در نظام در حال ظهور جهانی: رئیس‌جمهور اعلام کرد که ایران آماده است تا با جهان همکاری کند و به دنبال نقش‌آفرینی سازنده در نظام بین‌المللی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *