صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کتاب اسرار زیارت، قدمی در مسیر تبیین زیارت 

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۴۹۱۵
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: کتاب اسرار زیارت قدم به قدم نکاتی را برای داشتن یک «زیارت» واقعی به مخاطب می‌آموزد.

خبرگزاری میزان - مجتبی مختاری در مورد کتاب تازه تالیف موسسه جوانان آستان قدس رضوی اظهار کرد: کتاب اسرار زیارت توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی به جهت تفحص در معنا و مفهوم زیارت و بررسی ابعاد متفاوت این امر تالیف و منتشر شده است. در این کتاب به ابعادی از زیارت که با وجود اشاره‌های روایی کمتر درباره آن گفتگو شده و توجه شیعیان را به خود جلب کرده است پرداخته می‌شود و زوایای مختلف آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب توسط کارگروه محتوایی موسسه جوانان آماده شده است.

وی افزود: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با توجه به وظیفه‌ای که در قبال نسل جوان معاصر دارد و نیز بایسته‌های گام دوم انقلاب که رهبر معظم مدظله العالی بر آن تأکید فرمودند، خصوصاً مسئله رشد اخلاق و معنویت، بر عهده خود دید تا در راستای شفاف سازی مفاهیم اخلاقی و تبیین فلسفه آن و نیز ارائه راهکار‌های عملیاتی کاربردی گامی بردارد و دانش اخلاق را در قالبی نوین برای استفاده نسل جوان ارائه دهد. 

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد:کتاب اسرار زیارت قدمی در مسیر تبیین زیارت است که در بین شیعیان به واسطه ارادت آنان به ائمه اطهار رواج دارد و با نگاهی نو به مسئله زیارت می‌پردازد. این کتاب ویژه مخاطب نوجوان و جوان است.

مختاری بیان کرد: کتاب «اسرار زیارت» از تازه‌های نشر برترین آرزو است که با استحکام محتوایی، نگارش روان و صفحه آرایی زیبا، قدمی در راستای شفاف سازی مفاهیم اخلاقی و تبیین فلسفه آن و نیز ارائه راهکار‌های عملیاتی کاربردی، ویژه نسل جوان معاصر می‌باشد. این کتاب در ۱۰۱ صفحه با تعریفِ نام زیارت آغاز می‌شود و قدم به قدم نکاتی را برای داشتن یک «زیارت» واقعی به مخاطب می‌آموزد.

وی عنوان کرد: در روایات شیعی، زیارت دارای مفهومی بسیار گسترده و پرمعناست به طوری که آن را نمی‌توان در چندکتاب و نوشته خلاصه کرد.

در باب اسرار زیارت سخن به قدری فراوان است که اگر درباره آن صد‌ها صفحه نگاشته شود باز هم تمامی ندارد. در روایات شیعی، زیارت دارای مفهومی بسیار گسترده و پر معناست به طوری که نمی‌توان آن را در چندین کتاب و نوشته خلاصه کرد.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در پایان خاطرنشان کرد:در این کتاب به ابعادی از زیارت که با وجود اشاره‌های روایی، کمتر درباره آن گفت‌وگو شده و زوایای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته است و موضوعات حقیقت زیارت، فرمول‌های بهره برداری از زیارت، سیری در معرفت به امام، فلسفه زیارت از نزدیک، ادب توحیدی در زیارت و آداب اختصاصی زیارت اشاره شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *