رمان «دارخلو» منتشر شد

11:54 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۱۶۱
رمان «دارخلو» منتشر شد
«دارخلو» به قلم ایمان ویسی به تازگی در انتشارات سوره‌مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری میزان - رمان دارخلو داستان زندگی خانواده‌ای فقیر از روستایی دورافتاده و کوهستانی را در اوایل دهه شصت روایت می‌کند. این خانواده گاوی خریداری می‌کنند تا امور زندگی‌شان را بگذارنند، اما بعد از مدتی گاو به سرقت می‌رود و زندگی خانواده در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد؛ بنابراین مرد برای پیدا کردن حیوان به دل کوه و صحرا می‌زند. در طول این مدت هم مرد و هم خانواده او با اتفاقات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رمان که «دارخلو» نام‌گذاری شده، به گویش محلی «ایمان ویسی» نویسنده اثر که از اهالی لردگان است به معنای «درخت خمیده» است. در رمان نیز درخت بلوطی خمیده و کهنسال در ابتدای روستا بالای تپه‌ای قرار دارد که از نظر اهالی روستا مقدس شمرده می‌شود و معتقدند گنجی زیر پای آن چال شده است. اتفاقات مهم و مرموز روستا هم در حول و حوش این درخت روی می‌دهد. 

«دارخلو» زبان و داستانی ساده دارد، اما تعلیق و پیچیدگی هم دارد. سوالاتی که برای خواننده در طول خوانش داستان پیش می‌آید و فضای معمایی اثر، او را تا پایان با خود همراه می‌کند. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: 

«بنگ تفنگ! ساچمه از بالا و پایین می‌ریخت. سر‌ها و دست‌ها و پا‌ها خونی بود. در آن شور و غوغا که سگ صاحبش را نمی‌شناخت، یک نفر پیشانی سردار را هدف گرفت! ماشه چکاند تیر توی آسمان ناله کرد. سرب داغ در پیشانی سردار نشست و از بام خانه پرت شد پایین. ده به یک‌باره ساکت شد.»


«دارخلو» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۲۱۵ صفحه و با قیمت ۱۸۵ هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *