صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

جامعه پزشکی عملکردی بی‌نظیر در دوران دفاع مقدس داشتند

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۴۶۵۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) ضمن اشاره به اینکه جامعه پزشکی عملکردی بی‌نظیر در دوران دفاع مقدس داشتند، گفت: یکی از افتخارات جامعه پزشکی فعالیت‌های بی بدلی‌شان در دوران دفاع مقدس و شیوع کرونا است و این ایثارگری‎‌ها در تاریخ ثبت می‌شود.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با میزان به مناسبت هفته دفاع مقدس درباره نقش تاثیرگذار پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس و پیروزی در جنگ تحمیلی گفت: جامعه پزشکی عملکردی بی‌نظیر در دوران دفاع مقدس داشتند و تعدادی از اساتیدی که در دانشگاه‌ه‌های غربی تحصیل کرده بودند در خطوط مقدم جبهه حاضر شدند و به درمان رزمندگان و مجروحان پرداختند.

وی ضمن اشاره به اینکه این صحنه‌ها بی‌بدیل بود و پیش از این شاهد چنین اتفاق‌هایی نبودیم، ادامه داد: در سایر جنگ‌ها مجروحان را پشت جبهه و نزد کادر درمان می‌بردند، اما ما در خط مقدم جبهه بیمارستان داشتیم و کادر درمان در آنجا حضور داشتند و این فداکاری‌ها باید به نسل جدید منتقل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) با بیان اینکه این اساتید همچنان در حال تربیت شاگرد هستند، افزود: توانایی‌هایی وسیعی که در حال حاضر در جامعه پزشکی وجود دارد و تربیت نیروی انسانی که به خوبی انجام شده به دست همان اساتیدی صورت گرفته است که در خطوط مقدم جبهه حضور داشتند و شاگردانی که این اساتید تربیت کردند امروز می‌توانند مجروحان جبهه مقاومت را درمان کنند.

ابوالقاسمی با اشاره به جانفشانی‌های کادر درمان در دوران شیوع کرونا و تقدیم کردن بیش از ۳۰۰ شهید مدافع سلامت بیان کرد: یکی از افتخارات جامعه پزشکی فعالیت‌های بی بدلیشان در دوران دفاع مقدس و شیوع کرونا است و این ایثارگری‎‌ها در تاریخ ثبت می‌شود.

گفتنی است که در دوران دفاع‌مقدس، بیش ۴ هزار نفر از کادر درمانی از قبیل پزشکان،امدادگران،پرستاران و پیراپزشکان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *