صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کوهدشت برگزار شد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۴۶۵۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرتان کوهدشت استان لرستان با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استانی و شهرستانی برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حمیدرضا بوالحسنی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان لرستان در آیین تودیع و معارفه رؤسای دادگستری و دادستان شهرستان کوهدشت با تاکید بر تلاش برای ارتقای جایگاه قضایی استان، اظهار کرد: شاخص‌هایی ارزیابی بر تعیین‌تکلیف پرونده‌های مسن و معوق تأکید دارد.

وی با اشاره به جایگاه خوب مجموعه قضایی کوهدشت در شاخص‌های ارزیابی دادگستری‌ها، عنوان کرد: ما باید در راستای سند تحول قضایی عمل کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه پرونده مسن به عدم تعیین‌تلکیف پرونده‌های قضایی در بیشتر از ۶ ماه اطلاق می‌شود، گفت: رسیدگی به برخی پرونده‌ها مانند پرونده‌های قتل به‌دلیل عدم دستگیری قاتل ممکن بیشتر از ۵ سال نیز طول بکشد.

تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های معوق و مسن

وی با بیان اینکه پرونده‌های مسن عملکردی منفی برای دستگاه قضا محسوب می‌شود، تاکید کرد: پرونده‌های معوق و مسن استان باید هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شوند.

بوالحسنی با اشاره به ورود ۳۰۰ پرونده در برخی از شعب خانواده لرستان، یادآور شد: افزایش ورودی پرونده‌ها در سال‌های اخیر کیفیت کار را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با اینکه لرستان جزء استان‌های قاضی‌خیز ایران است، اما ما در برخی از بخش‌های این استان قاضی نداریم و از کمبود نیروی انسانی رنج می‌بریم.

معاون دادگستری لرستان تأکید کرد: وقتی زیرساخت‌ها در منطقه‌ای فراهم نباشد تقاضا برای پذیرش نیروی انسانی نیز کاهش می‌یابد و این زیرساخت‌ها را باید در شهر‌های این استان ایجاد کرد.

بوالحسنی با اشاره به افزایش ۵ درصدی ورودی پرونده‌های قضایی لرستان در هر سال، یادآور شد: رسیدگی به این میزان، تعیین‌تکلیف پرونده‌ها را با دشواری مواجه می‌کند.

صلح‌یاران و ریش‌سفیدان در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی کمک کنند

وی با بیان اینکه موجودی پرونده‌ها در شعب اگر از سقف تعیین‌شده بیشر باشد به شعب نامتعارف تلقی می‌شود، ادامه داد: از صلح‌یاران، ریش‌سفیدان و شورا‌های حل اختلاف تقاضا داریم که به ما برای کاهش ورودی پرونده‌ها کمک کنند.

معاون دادگستری لرستان تأکید کرد: رویکرد دستگاه قضا در این استان تلاش برای استفاده از حکم‌های جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیکی برای جرایم سبک است.

بوالحسنی بیان کرد: شهرستان در حال حاضر کوهدشت فاقد زندان است و باید یک بازداشتگاه موقت برای پرهیز از تردد‌های بین‌شهری خانواده‌های زندانیان در این شهرستان احداث شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله علی صفر بیرانوند رئیس سابق دادگستری کوهدشت تجلیل و افشین خسروی به عنوان رئیس دادگستری و کاظم نظری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت معرفی و منصوب شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *