صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وضعیت نارنجی در خلیج فارس

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۴۵۵۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اعلام کرد که از اوایل صبح چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ تا پیش از ظهر جمعه ۶ مهرماه، شاهد افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش باد لحظه‌ای در این بازه زمانی به ۲۸ نات و بیشتر برسد و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی به ۱.۸ متر و در مناطق دور از ساحل به ۲.۴ متر افزایش یابد. این وضعیت به ویژه در استان‌های خوزستان و بوشهر تاثیرگذار خواهد بود.

مخاطرات ناشی از این پدیده شامل خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی است. همچنین ممکن است کشتی‌ها و شناور‌های تجاری و ماهیگیری دچار خسارت شوند و فعالیت سکو‌های نفتی نیز با اختلال مواجه شود.

سازمان هواشناسی به مردم و مسئولان توصیه کرده است که از شنا و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی خودداری کنند و تردد شناور‌های سبک را محدود کنند. همچنین لازم است که کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری به خشکی منتقل شوند و تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *