صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

وارث لیونل مسی؟ شروع هیجان‌انگیز لامین یامال در لالیگا با بارسلونا

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۳۵۱۳
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
کاتالان‌ها به همراه لامین یامال، سوپراستار جدید این تیم، شروعی درخشان در لالیگا داشته و روی دور موفقیت و کامیابی قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری میزان - به نقل از سایت ورزشی ترانسفرمارکت، لامین یامال پس از درخشش برای تیم ملی اسپانیا در سن ۱۶ سالگی به عنوان قهرمان یورو ۲۰۲۴، شهرت اولیه خود را به عنوان یک استعداد طلایی و حیرت‌انگیز تثبیت کرد و انتظارات از این وینگر جوان به شدت افزایش یافت، اما این بازیکن نوظهور با ایفای نقش اصلی‌اش برای بارسلونا در ایجاد یک برتری اولیه و ۴ امتیازی نسبت به رئال مادریدِ رقیب، هم‌چنان به درخشش و شکوفایی خود ادامه می‌دهد.

بارسلونا پنج بازی ابتدایی خود در لالیگا را با هانسی فلیک پس حضور وی به عنوان جانشین ژاوی با نتایج خوبی استارت زده است. علاوه بر این، غول‌های کاتالونیایی این نتایج را با سبک و سیاق خاصی به ارمغان آورده‌اند و مخالفان این باشگاه را با تکیه بر آکادمی مشهور لاماسیا کنار زده‌اند. یامال بدون شک جواهری در تاج بارسلونا است و به طور چشم‌گیری آشکار خواهد شد که چرا این بازیکن ۱۷ ساله به عنوان بهترین فارغ التحصیل آکادمی آن‌ها پس از لیونل مسی در نظر گرفته می‌شود.

ظهور باورنکردنی لامین یامال در لالیگا

پنج بازی، پنج برد و هفت گل زده که یامال مستقیماً در هفت مورد از آن‌ها نقش داشته است. این وینگر جوان در حالی که روز گذشته تاثیر مستقیمی بر عملکرد خوب بارسلونا مقابل خیرونا در لالیگا داشت، این تیم را هم کنار زد و با ثبت دو گل زد و تاثیر مستقیم روی پاس‌های کلیدی، ضربان قلب تپنده بارسای فلیک بود.

سرمربی تیم فوتبال خیرونا که تیم تحت هدایتش با درخشش این بازیکن جوان بارسلونا تن به شکست داد، با تمجید از یامال گفت: لامین می‌تواند به سطح لیونل مسی، فوق‌ستاره اسبق آبی‌اناری‌ها برسد.

همان‌طور که نمودار بالا نشان می‌دهد، هفت گل و پاس گل یامال در این فصل او را در رتبه سوم در بین پنج لیگ برتر اروپا قرار می‌دهد. فقط ارلینگ هالند و هری کین بهتر از او کار کرده‌اند و یامال هنوز در مراحل نوپای حرفه خود است. وقتی صحبت از بازیکنان زیر ۲۰ سال به میان می‌آید، یامال به راحتی رقبای خود را کنار می‌زند.

یامال به جوانترین بازیکن بارسلونا در ۱۰۰ سال اخیر تبدیل شد، زمانی که ژاوی نخستین فرصت بازی را در سن ۱۵ سال و ۹ ماه مقابل رئال بتیس در آوریل ۲۰۲۳ به او داد، شروع صعود فضایی او بود. او در تمام بازی‌های لالیگا به جز یک بازی در فصل گذشته حضور داشت و پنج گل به ثمر رساند و هشت پاس گل داد. رکورد‌های این نوجوان شگفت‌انگیز در طول رقابت‌های موفقیت آمیزش در لالیگا چشم‌گیر بود، زیرا او تبدیل به جوان‌ترین گلزن بارسلونا و لالیگا شد، جوان‌ترین بازیکن بارسلونا که مقابل رئال مادرید قرار گرفت و جوان‌ترین بازیکنی که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت.

همانطور که تصویر بالا نشان می‌دهد، یامال با ۱۲۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن جوان جهان است و ارزش او بازار در بازار نقل‌وانتقالات طی فصل گذشته به شدت افزایش یافت. نخستین ارزش‌گذاری برای این بازیکن ۱۶ ساله در بازار ترانسفرمارکت ۲۵ میلیون یورو در آگوست ۲۰۲۳ بود و در طول فصل گذشته ۹۵ میلیون یورو افزایش یافت. ارزش‌گذاری یامال فقط در روند صعودی است و او در حال حاضر باارزش‌ترین بازیکن بارسلونا و دومین بازیکن ارزشمند اسپانیایی پس از رودری به حساب می‌آید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *