صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فرآیند واگذاری و انتقال اسناد اراضی هزار و ۵۳ هکتاری بانک زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران با ورود سازمان بازرسی تعیین تکلیف شد

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۳۳۵۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مشکل ۲۰ ساله فرآیند واگذاری و انتقال اسناد اراضی ۱۰۵۳ هکتاری بانک زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران پس از ورود سازمان بازرسی تعیین تکلیف شد.

خبرگزاری میزان - ماجرا از این قرار بود که هیئت وزیران به منظور ارتقای سطح تولید و ایجاد اشتغال شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در سال ۱۳۸۵ اقدام به تخصیص اراضی موسوم به بانک زمین در شرق استان و در محدوده شهر‌های بهشهر و گلوگاه جهت احداث یک شهرک صنعتی به مساحت ۱۰۵۳ می‌کند؛ اما به علت تعلل درانتقال سند مالکیت، عملیات اجرایی در این زمین متوقف می‌شود.

پس از ارائه گزارشی در این زمینه به سازمان بازرسی، این نهاد نظارتی به موضوع ورود کرد و احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان مرداد ماه امسال طی سفری به استان مازندران ضمن حضور در جلسه رفع مشکلات واگذاری اراضی ۱۰۵۳ هکتاری شهرک شهید سلیمانی بهشهر به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران مقرر کرد موضوع در جلسه فوری کارشناسی در بازرسی کل استان مازندران تعیین تکلیف شود.

پیرو این جلسه در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور علی گرمه‌ای بازرس کل استان مازندران، عبدالرضا دادبود سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، علیرضا یوسف نژاد سرپرست شهرک صنعتی استان، سید حجت اله هادیان سرپرست مدیریت امور اراضی، محمدرضا تقوی عضو هیئت مدیره بانک زمین و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط استانی در بازرسی کل استان مازندران برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

در این جلسه مشکلات انتقال اسناد اراضی ۱۰۵۳ هکتاری شهرک شهید سلیمانی بهشهر به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به احراز مالکیت بانک زمین بر اراضی مذکور و در راستا و توافقات قبلی مقرر شد تا بانک زمین ظرف مدت یک هفته از زمان ابلاغ صورتجلسه نسبت به تعیین مبلغ واقعی و دقیق هزینه کرد‌ ها و اعلام آن به شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام و آن شرکت نیز ظرف مدت یک هفته از اعلام هزینه کرد، نسبت به پرداخت مبلغ اقدام کند.

در همین راستا مصوب شد تا فرآیند انتقال اسناد حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان برگزاری جلسه انجام و این مشکل ۲۰ ساله پس از ورود سازمان بازرسی حل شود.

اقدام موثر سازمان بازرسی در این زمینه، تقدیر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت را به همراه داشت و عباس علی آبادی که با استقرار دولت جدید به عنوان وزیر نیرو از مجلس رای اعتماد گرفت، طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور از نقش این سازمان در تعیین تکلیف فرآیند واگذاری و انتقال اسناد اراضی ۱۰۵۳ هکتاری بانک زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران تقدیر و تشکر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: با تدبیر، مساعدت و حمایت‌های بی شائبه معاون سازمان بازرسی در حمایت از صنعت، تولید، اشتغال و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حل این معضل قریب به ۲۰ ساله، جلسه‌‎ای تشکیل و به غایت موضوع حل و فصل شد که بالتبع حصول این نتیجه مرهون حمایت و پیگیری‌های جنابعالی و همکاران محترم (آقایان اسدیان و گرمه ئی) بوده است که این امر زمینه تولید و اشتغال را در منطقه فراهم آورده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: شهرک های صنعتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *