صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آنچه در اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۸۵۵۰
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان از امروز در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان -  پس از معرفی اعضای کابینه توسط مسعود پزشکیان وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان ملت پرداختند و از صبح امروز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ کار بررسی صلاحیت این افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

در ادامه آخرین اخبار از آنچه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود را مرور خواهیم کرد.

بررسی صلاحیت‌ها در روز اول چگونه انجام می‌شود؟

محمدباقر قالیباف در ابتدای نشست علنی امروز در نطق پیش از دستور گفت: از امروز در صحن مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۲۰۴ بحث مربوط به بررسی کابینه در صحن مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود که بر اساس زمانبندی که داریم تا روز چهارشنبه این بررسی ادامه خواهد داشت. بحث را با فرمایشات ریاست محترم جمهور آغاز می‌کنیم ایشان دو ساعت و نیم در دو نوبت فرصت دارند و بعد از آن هم ۱۰ نفر از نمایندگان، ۵ نفر موافق و ۵ نفر مخالف به قید قرعه که از صبح باز شده است و دوستان موافق و مخالف ثبت نام کرده اند قرعه کشی در حین صحبت ریاست محترم جمهور بین ثبت نام کنندگان انجام خواهد شد، هر نماینده به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارد یعنی در مجموع ۱۵۰ دقیقه هم نمایندگان محترم فرصت دارند.

پزشکیان: محور برنامه‌های من تحول در وضعیت اقتصادی خواهد بود/ در انتخاب وزرای پیشنهادی نگاه‌های سیاسی را کنار گذاشته‌ایم

پس از قالیباف رئیس جمهور در تشریح خط مشی کلی برنامه دولت چهاردهم گفت: دولتی که امروز به جامعه معرفی شده دولت وفاق ملی است؛ دولت وفاق ملی خود را دولت ملت می‌داند، خود را موظف به تامین تمام حقوق شهروندی ملت و نیاز‌های آن‌ها می‌داند، خود را متلزم به اجرای قانون اساسی و اهداف سیاست‌های کلی نظام و همچنین تحقق برنامه هفتم توسعه می‌داند.

وی ادامه داد: دولت من دست تفاهم به سوی همه فعالان عرصه خدمت و سیاست گشوده است و می‌خواهد در پرتو بسیج همگانی برای حل مسائل اقدام کند. انتظار دارم مجلس به عنوان عصاره ملت در این رویکرد راهگشا باشد.

پزشکیان افزود: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ اولویت نخست کشور را بهبود وضعیت اقتصادی اعلام کردند. نظرسنجی‌های مختلف نیز نشان می‌دهد اولویت نخست اکثر مردم حل مسائل اقتصادی است، به این اعتبار محور برنامه‌های من بر اساس این خواست مردم و دستور مقام معظم رهبری تحول در وضعیت اقتصادی خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: با صراحت عرض می‌کنم که ریشه اصلی تداوم مشکلات اقتصادی نبود ساز و کار‌های لازم برای اجماع‌سازی روی سیاست‌ها است، هم در حوزه سیاست داخلی و هم در حوزه سیاست خارجی، اصلاحات اقتصادی و آثار مهم اجتماعی نمی‌تواند و نباید بدون اجماع‌سازی دست به عمل زد. با این همه اختلاف نظر سیاسی بین ما و گفتگو نکردن برای حل اختلافات اجرای موفق برنامه اصلاحات اقتصادی ناممکن است.

پزشکیان افزود: ما باید کاری کنیم که وحدت و انسجام در داخل کشور افزایش پیدا کند در غیر این صورت مشکلات ما بیشتر خواهد شد. به نظر بنده مهمترین مساله‌ای که ما داریم اختلافات و عدم هماهنگی‌های بین مسئولین است.

رئیس دولت چهاردهم با بیان اینکه در انتخاب وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نگاه‌های سیاسی را کنار گذاشته ایم، یادآور شد: انتخاب وزرای پیشنهادی بر اساس وفاق و وحدت ملی بوده است نه اهداف و نگاه‌های سیاسی، تیمی که انتخاب کرده ایم نمونه‌ای از افرادی هستند که برای کشور اقدامات مثمرثمری داشته اند، همه مصمم به اجرای قانون بوده، امروز مجلس است که می‌تواند کمک کند تا بتوانیم این وفاق ملی را به نتیجه برسانیم. باید از داخل و خارج یک صدایی به گوش برسد.

این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *