صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک محکوم به قصاص در استان خوزستان به عشق امام حسین (ع) بخشیده شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۸۵۳۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
اولیای‌دم یک پرونده قصاص در نشستی که با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان برگزار شد، به عشق امام حسین (ع) از قصاص محکوم صرف نظر کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: چهار سال پیش در نزاعی بین دو طایفه در شادگان رخ داد که منجر به قتل یک خانم شد و این حادثه باعث تشدید اختلاف بین این دو طایفه شد.

وی افزود: متهم پس از طی مراحل قانونی، به قصاص نفس محکوم شد و با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی وی از بزه خود، اعضای شعبه ۲۹ شورای حل اختلاف مجتمع شماره ۴ اهواز با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان و مصلحین، و تشکیل چندین جلسه با اولیای دم، زمینه رضایت و صلح و سازش را فراهم کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه این جلسه از اقدام شایسته و ماندگار اولیای دم که به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرف نظر کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و افزود: مردم خوزستان همواره در گذشت و بخشش، صلح و سازش و دوستی و همچنین استقرار صلح با توجه به ارادت خاصی که به اهل بیت (ع) دارند در سطح کشور سرآمد هستند و امیدواریم در پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در صلح و سازش پرونده‌ها حقوقی و قضایی خوش بدرخشند.

وی با بیان اینکه ایمان و اعتقادات مردم باعث گسترش فرهنگ بسیار ارزشمند صلح و سازش در کشور شده است، عنوان کرد: ارزش و اهمیت ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه و رفع خصومات میان مردم آثار مفیدی را به‌دنبال خواهد داشت و موجب تحکیم، تقویت، برادری و دوستی در جامعه خواهد شد.

در این جلسه اولیای دم از بیانات و رهنمود‌های رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تقدیر و با اعلام رضایت، زندگی دوباره‌ به محکوم هدیه دادند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *