صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک محکوم به قصاص در استان ایلام با رضایت اولیای دم به زندگی بازگشت

۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۸۲۴۶۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان ایلام از اخذ رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قصاص خبر داد.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه یک فقره پرونده قصاص نزد شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف بازداشتگاه ایلام و با وساطت بزرگان و پیگیری‌های معاونت حل اختلاف دادگستری استان با اخذ رضایت اولیای دم با صلح و سازش مختومه شد.

علی‌محمدی گفت: شورا‌های حل اختلاف در کنار رسیدگی‌های قضایی به دعاوی ارجاع شده، با استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین و ایجاد مصالحه در برخی پرونده‌های قصاص سهم بزرگی در ایجاد آرامش در فضای جامعه دارند و موجب کاهش ورودی پرونده به محاکم و کاهش اطاله دادرسی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیار‌های اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعا موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان با اشاره به نگاه ویژه قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: گذشت از قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *