صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: بهترین سرمایه دستگاه قضا، نیروی انسانی کارآمد است

۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۷۷۷۱۶۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیروی انسانی کارآمد را بهترین سرمایه دستگاه قضایی دانست و گفت: انضباط اداری حاکم بر مجموعه‌های قضایی زمینه ارتقا کیفی خدمت رسانی را فراهم می‌کند.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست صمیمی با کارکنان اداری مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی، اظهار کرد: کار در دادگستری بسیار سخت و سنگینی است و این کار سخت به لطف خداوند متعال روی دوش انسان‌های بزرگ، صالح و پرتلاش است، لذا هرگونه تقدیر از شما برادران و خواهران، جبران زحمات و تلاش‌های شما را نخواهد کرد، اما این بدان معنی نیست که مسئولین دستگاه قضا هیچ کوششی برای ارتقا و بهتر شدن وضعیت معیشت کارکنان نمی‌کنند و بنده مطلع هستم که شخص خود ریاست قوه قضاییه همواره پیگیر کاهش مشکلات همکاران هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی خدوم و کارآمد دستگاه قضا، بهترین سرمایه این مجموعه محسوب می‌شود، افزود: اعتقاد دارم که حفظ و ارتقا سلامت منابع انسانی بی تردید می‌تواند قوه قضاییه را در نیل به اهداف متعالی خود که همان اجرای عدالت واقعی و رضایت‌مندی مردم است، رهنمون سازد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده به دادگستری یکی از معضلات کشوری است که گریبان‌گیر قوه قضاییه است، گفت: در استان مرکزی در سال گذشته، شاهد افزایش بیش از ۱۲ درصدی ورودی به دادگستری استان بوده‌ایم که بیانگر حجم بسیار بالای پرونده و فشارکاری فراوان به همکاران قضایی و اداری است، ولی در عین حال شما با انجام کار جهادی و طاقت فرسا نگذاشتید که کار روی زمین بماند و از این بابت قدردان زحمات شما هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی افزود: تکریم ارباب رجوع همواره باید مد نظر قضات و کارکنان دادگستری باشد، زیرا فردی که به محاکم و دادسرا‌ها مراجعه می‌کنند در واقع دادگستری را آخرین ملجأ و مأمن خود می‌داند و احترام به او و گره‌گشایی از مشکلات وی علاوه بر رضایت‌مندی حداکثری، اعتماد مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: انضباط اداری و نظم حاکم بر مجموعه قضایی زمینه ارتقای کیفی خدمت‌رسانی را فراهم می‌کند؛ بنابراین نظم بخشی به امور از جمله اقدامات پایه‌ای و مورد تأکید مدیریت ارشد قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: تمامی پیشنهادات و نظراتی که مورد استماع بنده قرار گرفت به کارگروه‌های مربوطه ارجاع خواهد شد تا با همفکری و همدلی بهتر بتوانیم در اسرع وقت مشکلات همکاران را رفع کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *