صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سناریو‌های پیش‌روی جنگ اوکراین؛ شکست کی‌یف درصورت توقف کمک‌ها

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸:۲۵
کد خبر: ۴۷۵۴۶۵۸
کارشناسان معتقدند که اگر کمک‌ها به کی‌یف ازسرگرفته نشود، احتمال پیروزی روسیه در جنگ بالا خواهد بود.

خبرگزاری میزان - کارشناسان معتقدند که جنگ اوکراین از ابتدا در واقع جنگی میان آمریکا و غرب با روسیه بوده و از این جهت پیروزی کی‌یف در این جنگ اهمیت بالایی برای غرب دارد. 

انوراد‌ها چنوی، کارشناس بازنشسته و رئیس دانشکده مطالعات بین‌المللی جواهر لعل مستقر در دهلی‎نو، گفت که با وجود تمایل آمریکا برای ادامه درگیری در اوکراین، کاخ سفید به خوبی می‌داند که کی‌یف دستاوردی در عرصه می‌دانی کسب نمی‌کند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید پیشتر به خبرنگاران گفته بود که کمک‌های آمریکا به اوکراین اکنون متوقف شده است.

چنوی، معتقد است در حالی که آمریکا مایل است جنگ در اوکراین ادامه پیدا کند، اما هیچ‌یک از اهداف آن محقق نشده است. واشنگتن می‌تواند ببیند که درگیری اوکراین غیرقابل پیروزی بوده و روسیه از نظر استراتژیک دست برتر را دارد. 

سناریوهای پیش‌روی جنگ اوکراین از زبان مقام نظامی سابق ناتو

به‌گفته فیلیپ بریدلاو، فرمانده سابق عالی نیرو‌های متحد اروپا، سه سناریو برای جنگ اوکراین وجود دارد که ۲ مورد از آن‌ها شامل پیروزی روسیه است. 

بریدلاو به نیوزویک، گفت: اگر ما کاری متفاوت از آنچه اکنون انجام می‌شود انجام ندهیم، در نهایت اوکراین ضرر خواهد کرد، زیرا روسیه دارای نیرو‌های انسانی و قدرت بیشتری در مقایسه با اوکراین است.

وی می‎گوید: اگر غرب اوکراین را رها کند، این کشور همچنان خواهد جنگید، اما در نهایت روسیه تمام اوکراین را تحت سلطه خود درخواهد آورد.

به گفته بریدلاو، که به‌عنوان فرمانده ناتو بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ شاهد پیامدهای الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بود، یک سناریو وجود دارد که مسیر امید را برای اوکراین ایجاد می‌کند.

مقام سابق ناتو، گفت: اگر غرب تصمیم بگیرد آنچه را که برای پیروزی به اوکراین نیاز دارد در اختیار آن قرار دهد، کی‌یف در این جنگ پیروز خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به دست داشتن غرب در هدف‌گذاری جنگ اوکراین، گفت: دنبال کردن این سناریو اهداف غرب را محقق خواهد کرد.

هشدار درباره کاهش کمک‌ها به اوکراین در حالی مطرح می‌شود که قانونگذاران آمریکایی پیش از کریسمس بسته امنیتی را که شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار کمک برای اوکراین بود، تعلیق کردند. گفته می‌شود که حال قانون‌گذاران به واشنگتن بازگشته‌اند.

در زمان تعطیلات کنگره، اوکراین طی پنج روز هدف حملات روسیه قرار گرفت که طی آن بیش از ۵۰۰ موشک و پهپاد به نقاط مختلف این کشور شلیک شد.

تام مالینوفسکی، مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که با توجه به توقف ارسال کمک‌ها به کی‌یف، احتمال پیروزی روسیه در حال حاضر بیشتر است.

در حالی که جنگ در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) وارد سومین سال خود می‌شود، درخواست‌هایی فزاینده‌ از سوی برخی قانونگذاران آمریکایی از زلنسکی برای ورود به مذاکرات و واگذاری بخش‌هایی از (شرق) اوکراین به روسیه وجود دارد. 

جنگ آمریکا 

آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین و حتی پیش از آن همواره خواهان تضعیف روسیه بوده است. 

ISW، اندیشکده مستقر در واشنگتن، گفت که ادامه یک درگیری فرسایشی بدتر از تداوم کمک به اوکراین خواهد بود، زیرا انجماد درگیری به روسیه زمان می‌دهد تا برای یک تلاش جنگی مجدد و رویارویی با ناتو آماده شود.

یک کارشناس درباره اهمیت جنگ اوکراین برای واشنگتن، می‎گوید: جنگ اوکراین جنگ آمریکا است. ما نمی‌خواهیم پیروزی روسیه را ببینیم. 

این کارشناس، گفت: هر تصمیمی که اوکراین و آمریکا و متحدان آن‌ها برای کسب دستاورد در این جنگ طی سال آینده بگیرند، به تصویب این کمک‌ها بستگی دارد؛ زیرا اگر این‌طور نباشد، روسیه اعتماد به‌نفس و شتاب و اهرم را به دست می‌آورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *