صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پزشکان یکی از بهترین مودیان مولیاتی هستند/ میزان فرار مالیاتی پزشکان زیر پنج درصد است

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۵۲۳۲۷
رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طبق اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیشترین میانگین پرداختی مالیات برای جامعه پزشکی است گفت: پزشکی که فرار مالیاتی دارد آن فردیست که در بیمارستان، کلینیک و مرکز دانشگاهی حاضر نیست و در مطبی فعالیت دارد که کارتخوان ندارد.

محمد رئیس زاده در گفت‌وگو با میزان ضمن انتقاد از موارد مطرح شده در برخی از رسانه‌ها برعلیه پزشکان گفت: برخی می‌گویند وضع جامعه پزشکی خوب است و همه از مالیات فراری هستند، همه بسازبفروش هستند و غیره؛ واقعاً اینطور نیست، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جلساتی که داشتیم اعلام کرده است که جامعه پزشکی از بهترین مودیان مالیاتی ما هستند و بیشترین میانگین پرداختی مالیات برای جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد پزشکان ما یا مطب دارند یا در کلینیک و بیمارستان هستند گفت: از آن‌هایی که در مراکز درمانی، کلینیک و بیمارستان هستند علی الحساب ده درصد کم می‌شود. من الان بیمارستان عمل می‌کنم ۷ ماه بعد کارانه می‌دهند، اما مالیات من سر ماه کم می‌شود. تعداد باقیمانده نیز مطب دارند و از این مطب ۳۰ درصد سر ماه مالیات می‌دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: کسی که فرار مالیاتی دارد پزشکیست که در بیمارستان، کلینیک و مرکز دانشگاهی نیست و در مطبی فعالیت دارد که کارتخوان ندارد. این افراد جمعاً زیر ده درصد و حتی پنج درصد هستند.

وی با بیان اینکه پزشکان قابل رصدترین بخش جامعه هستند گفت: ما بیشترین ارتباط را با امور مالیاتی داریم. ماه به ماه اسامی افرادی را برای ما می‌فرستند که این افراد کارتخوان ندارند و شما تذکر دهید. وصول ماده ۱۰۰ در سال ۱۴۰۰ نسبت به قبل دو برابر شده است که بخاطر همکاری ما با امور مالیاتی بوده، آرایشگر و طلافروش و بساز و بفروش و ... کجا رصد می‌شوند؟ این عدد که می‌گویند ۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی پزشکان است را از کجا آورده‌اند؟ می‌گویند این میزان ویزیت در کشور داریم و هر فردی سالی دو بار ویزیت می‌شود، ۸۵ میلیون در دو ضرب می‌شود و یک عددی در می‌آورند و می‌گویند این میزان مالیات باید داده شود، ولی آن قدر داده شد پس این میزان فرار مالیاتی داریم یا تعداد پزشکان را حساب می‌کنند، نه پزشکان مرده و نه پزشکان مهاجرتی و نه پزشکانی که کار پزشکی نمی‌کنند را حذف نمی‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *