صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم نظام آموزشی متفاوتی برنامه‌ریزی می‌شود

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۹۹۱۲
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اضافه شدن ۲ رشته به هنرستان‌های استثنایی کشور از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: قرار است به صورت ویژه روی برنامه‌ریزی آموزشی طیف اوتیسم کار شود تا این دانش‌آموزان نظام آموزشی متفاوتی داشته باشند.

خبرگزاری میزان - حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در نشست خبری نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیاز‌های ویژه ضمن اشاره به اینکه روزآمدسازی برنامه درسی دانش آموزان استثنایی برای ما بسیار مهم است و بخش مربوط به پژوهش این امر را به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش سپرده‌ایم، گفت: این همایش نسبت به سایر همایش‌ها بسیار متفاوت است و وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی کشور می‌تواند از خروجی خود در جهت به‌روزرسانی برنامه‌های درسی مدارس استثنایی استفاده کند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار گروه اختصاصی برای طیف اوتیسم ایجاد کرده‌ایم، ادامه داد: قرار است به صورت ویژه روی برنامه‌ریزی آموزشی طیف اوتیسم کار شود تا این دانش‌آموزان نظام آموزشی متفاوتی داشته باشند. این امر نیاز به کار عمیق و پشتوانه پژوهشی دارد و از این رو خروجی این همایش بسیار می‌تواند به ما کمک کند تا ریل‌گذاری اساسی به لحاظ روزآمد سازی برنامه درسی دانش‌آموزان طیف اوتیسم داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکنون ۳۶ رشته برای تحصیل دانش‌آموزان در دوره کار و دانش داشته است، افزود: از مهر ۱۴۰۳،  ۲ رشته موسیقی و امور خدمات عمومی نیز در هنرستان‌های استثنایی کشور قابلیت اجرا دارد و اعتقاد ما این است که در آموزش و پرورش باید به سمت سیاست‌گذاری و برنامه ریزی مبتنی بر پژوهش، شواهد و سیاست‌های متقن حرکت کنیم و حکمرانی داده مبنا داشته باشیم.

طریفی ضمن بیان اینکه امسال مجوز ۴۲ کد دوره خاص هنرستان کار دانش استثنایی و ۵۸ کد دوره تحصیلی متوسطه پیش حرفه‌ای جدید توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور صادر شده است، عنوان کرد: جدول عناوین دروس ۵ رشته شامل گیاهان دارویی، خدمات فروشگاهی، کمک پیرایشگری مردانه، کمک سکشاورزی شهری در حال نهایی شدن است که پس از نهایی شدن باید آن را به سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش ارسال کنیم و در صورت تصویب می‌توانیم وارد طراحی برنامه درسی این رشته‌ها شویم تا قابلیت اجرا پیدا کنند.

علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: نخستین همایش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه با ۸ محور و ۴۰ زیر محور برای کودکان استثنایی یکم اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *