واکنش یک کارشناس مسائل آموزشی به ادغام احتمالی رشتههای علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی؛ اجرای این طرح چه ضرورتی دارد؟
خبرگزاری میزان - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش چندی پیش درباره ادغام رشتههای تجربی، انسانی و ریاضی گفت: هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده، ولی بررسی کارشناسی آن انجام شده و اگر تصمیمی گرفته شود به سال تحصیلی آینده نمیرسد و ما سعی میکنیم برای ۲ سال تحصیلی آینده این امر را اجرا کنیم.
در همین رابطه محمد رضا نیکنژاد، کارشناس مسائل آموزشی به میزان گفت: هنگامی که قرار است در یک نهاد اجتماعی فراگیر مثل آموزش و پرورش چنین تغییراتی انجام شود با توجه به سطح اثرگذاری که میتواند بسیار عمیق و فراگیر باشد لازم است مشخصات، بخشها و گسترههای متفاوتی از آن برای جامعه مطرح شود و این در حالی است که من به عنوان یک پدر، یک معلم و یک کارشناس آموزش هنوز از محتوای این تغییرات مطلع نیستم و نمیدانم ضرورت این تغییرات چیست.
وی ضمن اشاره به اینکه مطرح کردن این سوال که چه ضرورتی موجب شده تا به فکر ادغام این ۳ رشته بیفتیم بسیار مهم است، ادامه داد: معمولا در اینگونه تصمیمگیریها پس از انجام کارشناسیهای لازم باید نتیجه در اختیار مردم قرار گیرد و در رسانههای مختلف به بحث و بررسی گذاشته شود و نظرات موافق و مخالفش و همچنین نقاط قوت و ضعفش مطرح شود.
این کارشناس مسائل آموزشی با بیان اینکه تصمیمی که پس از بررسیها گرفته میشود بسیار قویتر و مورد پذیرش جامعه است، افزود: در برخی از کشورها نمونه جهانی این امر را داریم در این کشورها رشتهای به نام علوم وجود دارد که شامل رشتههای علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی میشود و هنگامی که فردی میخواهد در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد در دروس خاصی که مرتبط با رشتهاش است مورد سنجش قرار میگیرد.
وی بیان کرد: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که ضرورت این اقدام و جزئیاتش چیست و جامعه باید نسبت به زوایای مختلف این تصمیم آگاه شود.
انتهای پیام/