راه‌اندازی ۸۵ مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی در ۲ سال اخیر/ ۵۲ مدرسه در حال ساخت است

14:20 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۴۶
راه‌اندازی ۸۵ مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی در ۲ سال اخیر/ ۵۲ مدرسه در حال ساخت است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در سال گذشته و امسال حدود ۸۵ مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی ساخته شده است گفت: حدود ۵۲ مدرسه دیگر هم در حال ساخت است.

خبرگزاری میزان - حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سال گذشته در مورد فضای آموزشی مورد نیاز در آموزش و پرورش نیازسنجی انجام دادیم و بر اساس مطالعات آمایشی حدود ۲۰۰ مدرسه مکان‌یابی شد، در سال گذشته و امسال حدود ۸۵ مدرسه افزون بر ۵۲۰ کلاس درس مشتمل بر ۵۷ هزار متر مربع فضای آموزشی راه اندازی شد و حدود ۵۲ مدرسه دیگر هم در حال ساخت است.

وی ضمن اشاره به اینکه بخش زیادی از مدارس مورد نیاز ما به همت خیران و تلاش سازمان نوسازی مدارس به نتیجه رسیده است، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور درباره استاندارد‌سازی و کیفیت بخشی به فضا‌های آموزشی و مناسب سازی فضا‌های مدارس عادی برای حضور دانش آموزان استثنایی به امضا رسیده است که در این تفاهم نامه قرار شده تا حدود ۳۰۰ مدرسه در طول سال تحصیلی امسال برای استفاده دانش آموزان مناسب سازی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان استثنایی دارای محدودیت جسمی و حرکتی هستند، مناسب‌سازی فضا‌های آموزشی مثل ساخت رمپ، نصب آسانسور و سرویس‌های بهداشتی و آب خوری، مناسب سازی سکو‌های موجود در کلاس‌های درس که مانع تحرک و رفت و آمد دانش‌آموز می‌شود در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: سازمان نوسازی مدارس از ۲ سال گذشته تا کنون مناسب‌سازی حدود ۴۵۰ مدرسه را به پایان رسانده است و جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز نوسازی و مناسب‌سازی حدود ۳۰۰ مدرسه دیگر را با کمک خیرین در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *