صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

غربالگری بیش از ۵۸ هزار نفر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پویش ملی سلامت

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲:۱۲
کد خبر: ۴۷۴۷۴۲۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه در سراسر کشور و استان سیستان و بلوچستان، از غربالگری بیش از ۵۸ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هدف از اجرای این پویش را شناسایی و کنترل بیماری دیابت و فشار خون بالا دانست و گفت: در صورتی که این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آن بهتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف در پویش ملی سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۹۶۴ هزار و ۸۳ نفر است، ادامه داد: از ۵۸ هزار نفری که تا کنون در این پویش غربالگری شده اند، ۵۵۴ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۲۳۲ نفر مشکوک به دیابت شناسایی و جهت تشخیص به پزشک ارجاع شده اند.

به گفته غزنوی، تغییر سبک زندگی از دلایل اصلی افزایش بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشارخون بالا، سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت است که برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، تغییر سبک زندگی همچون کاهش مصرف غذا‌های آماده پرچرب، شیرین و شور، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، بسیار کمک کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بیماریابی فشارخون بالا و دیابت در راستای اجرای پویش ملی سلامت در گروه سنی بالای ۱۸ سال در تمامی واحد‌های بهداشتی به صورت رایگان تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

غزنوی گفت: با توجه به فرصت باقی مانده، از تمام افراد بالای ۱۸ سال تقاضا داریم به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا و تشخیص به موقع، جهت انجام غربالگری به مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و تیم‌های سیار مراجعه کنند تا از وضعیت ابتلا به بیماری دیابت و پر فشاری خون مطلع شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *