صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هراس صهیونیست‌ها از قیام فلسطینی‌ها در کرانه باختری

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۳۸۵۷
کرانه باختری که همواره شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در دهه‌های گذشته بوده، اکنون به صحنه‌ای برای خروش علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - با توجه به اینکه چشمان جهان به طور قابل درک بر کشتار در نوار غزه متمرکز شده، اما مظاهر خشونت‌آمیز درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین در کرانه باختری اشغالی از سوی این رژیم کمتر از آنچه که معمولاً به آن توجه می‌شود، و کمتر از آنچه که شایسته آن است، مورد توجه قرار گرفته است.

در میان نگرانی‌ها درباره گسترش احتمالی جنگ کنونی در غزه، خیزش در کرانه باختری با پتانسیل گسترش بیشتر درگیری‌ها آغاز شده است.

از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، تعداد شهدا در کرانه باختری افزایش یافته است. بیش از ۱۰۰ فلسطینی از جمله غیرنظامیان در آنجا به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر این تلفات به‌عنوان بخشی از عملیات تسریع شده در کرانه باختری از سوی نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی به شکل یورش، بازداشت دسته جمعی و سرکوب اعتراضات رخ داده است. 

استفاده فزاینده رژیم صهیونیستی از زور حتی شامل حمله هوایی به مسجدی در اردوگاه پناهندگان در شهر جنین می‌شود؛ یک اتفاق نادر در کرانه باختری، جایی که صهیونیست‌ها معمولاً به نیرو‌های زمینی متکی هستند. 

خشونت بیشتری به دست شهرک‌نشینان انجام شده است؛ این اقدامات از سوی برخی از ۶۷۰ هزار شهرک‌نشینی که اقامت آن‌ها در کرانه باختری اشغالی و قدس اشغالی شرقی به‌طور گسترده به عنوان نقض قوانین بین‌المللی شناخته می‌شود، انجام شده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تنها در ۲ هفته اول بحران کنونی، ۱۰۰ حمله شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ساکنان فلسطینی را ثبت کرده است.

دفتر سازمان ملل اعلام کرد که این آمار به طور متوسط تقریباً هشت مورد از این قبیل خشونت‌ها در روز را نشان می‌دهد که از میانگین روزانه سه حادثه از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش یافته است. 

در همین حال هزاران فلسطینی در همبستگی با غزه محاصره و بمباران شده از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تظاهرات کرده‌اند و جوانان فلسطینی با نیرو‌های رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف درگیری می‌شوند.

یکی از دلایل خروش جوانان فلسطینی در کرانه باختری این است که بسیاری از آن‌ها می‌گویند که بیش از هر زمان دیگری احساس خطر می‌کنند.

پیش از جنگ غزه، کرانه باختری از دست‌کم از سال ۲۰۰۵ تاکنون تحت تأثیر مرگبارترین موج خشونت‌ها قرار گرفته بود که به‌ویژه با ماه‌ها حملات مکرر ارتش رژیم صهیونیستی در تاریکی انجام می‌شد.

این موضوع باعث شده است که فلسطینیان دریابند که اکنون بهترین زمان برای خروش در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

از اقداماتی که جوانان فلسطینی در کرانه باختری انجام می‌دهند می‌توان به برگزاری تظاهرات‌های گسترده و عملیات‌های شهادت‌طلبانه علیه صهیونیست‌ها اشاره کرد.

در همین حال جوانان مقاومت نیز همواره در بخش‌های مختلف کرانه باختری به‌طور مسلحانه با نظامیان رژیم صهیونیستی وارد درگیری می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند که نشانه‌های موجود حاکی از گسترش دامنه درگیری‌ها و قیام جوانان فلسطینی در کرانه باختری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *