صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‎وگوی امیرعبداللهیان با هنیه و نخاله درباره تحولات فلسطین

۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹:۵۴
کد خبر: ۴۷۴۰۶۹۴
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوهای تلفنی با سران مقاومت فلسطین گفت که کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه باید به‌صورت مستمر ارسال شود.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در تماس‌های تلفنی جداگانه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی را به نوار غزه بررسی کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوها، سران مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدام‌ها و تحرکات دیپلماتیک ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و لزوم توقف کشتار غیرنظامیان در غزه قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام حمایت مجدد ایران از مردم مظلوم فلسطین، بار دیگر بر لزوم توقف فوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی، گشایش گذرگاه رفح و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و مقابله با کوچ اجباری ساکنین غزه تاکید کرد. 

اسماعیل هنیه در این گفت‌و‌گو ضمن تشکر از مواضع ایران در حمایت از مردم فلسطین که آن را دیپلماسی پویای اسلامی با هدف تبیین حقایق خواند، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایت‌ها و کشتار غیرنظامیان را از سوی رژیم صهیونیستی تشریح کرد.

وی حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا را از رژیم صهیونیستی از دلایل اصلی ادامه جنایت‌های این رژیم نئونازی دانست و اظهار کرد: حملات وحشیانه و کور صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع و شهروندان در غزه نشانگر ناتوانی این رژیم در مقابله با مبارزه شجاعانه مقاومت و پایداری مردم فلسطین علیه اشغالگری است و مقاومت پس از ضربه راهبردی بزرگ خود به دشمن، با اراده‌ای راسخ همچنان نبض نبرد و مبارزه علیه اشغالگران را با وجود وحشی‌گری دشمن صهیونیستی در کنترل خود دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس، کمبود دارو، سوخت و از کار افتادن ژنراتورهای تولید برق بیمارستان‌ها را مقدمه ای برای وقوع یک فاجعه انسانی عظیم در غزه دانست.

به گفته وی، جبهه مقاومت با عملیاتی شدن طوفان الاقصی توانست توازن راهبردی جدیدی را در منطقه بنیان نهد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از حمایت‌های ایران از ملت فلسطین، اظهار کرد: باوجود کشتار زنان، کودکان و افراد سالخورده از سوی رژیم صهیونیستی و تخریب منازل مسکونی و حمله به اهداف غیرنظامی از سوی این رژیم، وضعیت میدانی و روحی مقاومت در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با قدرت به مقابله با تجاوزگری گسترده رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و دشمن نمی‌تواند اراده مقاومت را در هم شکند.

زیاد نخاله، گفت: همبستگی بین‌المللی با فلسطین مسئله مهمی است و هر روز این همبستگی بیشتر می‌شود و نقش ایران در این خصوص حایز اهمیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *