امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای مصری: مقاومت مانع تلاش تل‌آویو برای ایجاد دولت فلسطین در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینیان شده است

21:39 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۷۷
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای مصری: مقاومت مانع تلاش تل‌آویو برای ایجاد دولت فلسطین در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینیان شده است
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مصری گفت که تل‌آویو برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینیان تلاش می‌کند اما مقاومت مانع اصلی تحقق این موضوع شده است. 

خبرگزاری میزان - در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک وزیر امور خارجه با مقام‌های کشور‌های اسلامی درباره لزوم توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با سامح شکری، وزیر امور خارجه جمهوری مصر در این باره رایزنی و تبادل‌نظر کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به میزبانی مصر در برگزاری نشست بین‌المللی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی و بحران جاری غزه، از تلاش‌های این کشور جهت توقف درگیری و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه تقدیر کرد.

امیرعبدالهیان بار دیگر آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه از طریق مصر اعلام کرد.

وزیر امور خارجه، گفت: هدف نهایی رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه به منطقه سینا در مصر و بخش‌هایی از اردن است. در واقع تل‌آویو برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینیان تلاش می‌کند اما مقاومت مانع اصلی تحقق خواب‌های پریشان صهیونیست‌ها شده است. 

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ارائه توضیحاتی درباره نشست اخیر در قاهره، از ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران استقبال و بر ضرورت رایزنی و ادامه هماهنگی‌ها میان کشور‌های اسلامی و عربی، از جمله ایران و مصر درباره موضوع فلسطین تاکید کرد.

در این گفت‌وگو طرفین بر توقف فوری کشتار مردم فلسطین، ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کردند و همچنین مخالفت قاطع با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر خارجه مصر، گفت: ما مخالف گسترش دامنه جنگ هستیم و معتقدیم که ملت فلسطین باید در سرزمین خود باقی باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *