صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

جوزدگی نمایندگان قوام و جایگاه مجلس را مخدوش می‌کند/ صحبت‌های نمایندگان مجلس باید همسو با مصلحت و اقتدار کشور باشد

۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۲۰۲۱
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های مهم دشمنان فضای مجازی است گفت: از آفت‌هایی که می‌تواند مجلس را تهدید کند جوزدگی برخی رفتار‌هایی است که می‌تواند قوام و جایگاه مجلس را مخدوش کند.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان از حاشیه دوری کنند و به امورات مردم بپردازند گفت: جایگاه مجلس که از ارکان مهم تصمیم گیری در کشور به شمار می‌رود به عنوان جایگاه مؤثر و ریل گذار برای آینده کشور برجسته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه همه رفتار، تصمیمات و صحبت‌های نمایندگان باید همسو با مصلحت و اقتدار کشور باشد بیان کرد: باید عملکرد مجلس حکیمانه جلو برود و ما نیز تلاش کردیم سمت و سوی نمایندگان این چنین باشد.

وی اظهار کرد: از آفت‌هایی که می‌تواند مجلس را تهدید کند جوزدگی برخی رفتار‌ها است که ممکن است قوام و جایگاه مجلس را مخدوش کند، لازم است نمایندگان تا حد امکان از این موضوع پرهیز کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های مهم دشمنان فضای مجازی است گفت: باید ملاحظات و دقت‌های لازم بر رفتار و گفتار نمایندگان لحاظ شود تا از سوءاستفاده دشمنان که منتظر وارد کردن خدشه به روند نظام جمهوری اسلامی هستند جلوگیری شود.

رهبر معظم انقلاب ۳ خرداد ۱۴۰۲ در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتند: «یکی از آفات قانونگذاری که خب این هم برای دوستان کاملاً روشن است، اثرپذیری نماینده قانونگذار از جو است؛ جوزدگی. گاهی اوقات می‌شود تبلیغات اصحاب تبلیغ، حالا چه دشمن، چه آن‌هایی که دشمن هم نیستند، امّا خب بالاخره اهل تبلیغات و مانند این چیز‌ها هستند، یک جوّی، فضائی درست می‌کند؛ این در روح قانونگذار نباید اثر بگذارد؛ عرض من این است. اینکه «حالا بدشان می‌آید»، «در بین مردم این‌جوری می‌شود»، «فلان کس‌ها اعتراض می‌کنند، ایراد میکنند»، این‌ها باید مطلقا در قانونگذاری تأثیر نگذارد. جوزدگی، یا ملاحظات جناحی، یا دسته‌بندی‌های گوناگون».

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *