صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشکیل دبیرخانه‌ای برای احصاء مسایل و مشکلات شرکت‌های بزرگ بورسی

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۷۹۶۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد داد، یک دبیرخانه چابک به منظور احصاء مسایل و مشکلات شرکت‌های بزرگ بورسی به همت سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی که در جمع مدیران عامل شرکت‌های بزرگ بورسی در محل وزارت اقتصاد سخن می‌گفت، با جمع بندی دغدغه‌ها و مسایل مطروحه از سوی مدیران و نمایندگان شرکت‌های مذکور اظهار داشت: معتقدم، چنین جلساتی با شرکت مدیران و نمایندگانِ مثلا ۵۰ شرکت بزرگ و اصلی بازار سرمایه باید بصورت دوره‌ای و منظم، برگزار شود.

وی گفت: در ادامه، ما در وزارت اقتصاد آن دسته از مسایل طرح شده در جلسات را که می‌شود در زیرمجموعه‌های خود وزارتخانه مثل سازمان امور مالیاتی، خصوصی سازی، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، شورای رقابت، هیئت واگذاری و… پیگیری کرد را به جریان می‌اندازیم و دیگر مسایل را نیز که از اختیار ما خارج است، در هیئت دولت مطرح خوهیم کرد.

خاندوزی تصریح کرد: تشکل یافتگی جلسات این چنینی و استمرار آن، مشروط بر این است که یک دبیرخانه چابک به همت سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شود که از قبل و در جلسات فرعی، مسایل را احصاء کرده و بتواند در چند محور جمع بندی کند تا راحت‌تر قابل رسیدگی در وزارت اقتصاد و نیز قابل دفاع‌تر در هیئت دولت باشد.

این گزارش حاکی است، مشکل تأمین مالی شرکت‌های بزرگ بورسی که موجب کاهش توان سرمایه گذاری و در نهایت، لطمه به تولید و بازار سرمایه می‌شود، از جمله محور‌های مطرح شده در این جلسه از سوی نمایندگان و مدیران شرکت‌های بورسی بزرگ بود.

افزایش هزینه‌های سربار شرکت‌ها و نیز کمبود و قطعی برق که منجر به کاهش تولید و حاشیه سود برخی شرکت‌های بورسی می‌شود، از دیگر محور‌های مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *