خاندوزی: پرداخت سود سهام عدالت ۲ مرحله‌ای است/ پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود

14:49 - 24 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۱۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خاندوزی: پرداخت سود سهام عدالت ۲ مرحله‌ای است/ پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها با تأخیر واریز شود، پرداخت سود سهام عدالت ۲ مرحله‌ای خواهد شد.

خبرگزاری میزان - احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نظام جدید ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود در رابطه با زمان واریز سود سهام عدالت، اظهار کرد: صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی آماده شده و اگر هم‌زمان سود‌ها پرداخت شود عدد آن افزایش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج فارس با تأخیر مواجه شود پرداخت سود سهام عدالت ۲ مرحله‌ای خواهد شد.

دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی نامشهود تهیه شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین اظهار کرد: مسئولیت ارائه کالا‌ها و خدمات و کنترل بازارها، قیمت‌ها و ارز برعهده وزارت اقتصاد نیست، اما مسئولیت ارتقای جدی زیرساخت رشد اقتصادی و تامین مالی در کشور برعهده این وزارتخانه است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مسئولیت وزارت اقتصاد، دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود تهیه شد؛ چرا که باید بخش مهمی از سرمایه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان توسط نظام رسمی کشور پذیرفته و به رسمیت شناخته شود.

خاندوزی تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق که امروز در حوزه تبدیل دانش به ارزش رسمی کلید می‌خورد در یک الی ۲ ماه آینده در حوزه تبدیل اعتبار به ارزش اقتصادی ادامه یابد.

به گفته وی آنچه برای شرکت‌ها اهمیت دارد و جای خالی آن احساس می‌شود این است که دارایی نامشهود شرکت‌ها چگونه تشخیص و ارزش‌گذاری شود. افراد متخصص در برخی شرکت‌ها و مشتریان وسیع آن‌ها یک ارزش اقتصادی برای برخی شرکت‌ها است. ایده‌ها، اختراعات و سایر انواع دارایی‌ها نیز مواردی بوده که به عنوان دارایی اقتصادی تاکنون شناسایی نمی‌شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم برای فعالان اقتصادی، شناسایی میزان دارایی و سرمایه‌های نامشهود است، گفت: همچنین نحوه ارزش‌گذاری این دارایی‌ها باید مشخص می‌شد و این ارزش‌گذاری باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک و بورس باشد.

خاندوزی در ادامه این مراسم اعلام کرد: امروز از این جهت برای ما روز مبارکی است که شرایط استفاده از ثمرات دارایی‌های نامشهود فراهم شده است.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، براین اساس از این پس شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دارایی‌های خود را نقد و رویت‌پذیر کنند.

مراسم رونمایی از نظام جدید ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *