فوايد و فضايل دعاى روز نهم ماه مبارک رمضان

7:00 - 14 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۵۱۱
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از دعا‌های ارزشمند مومنان دست یابی به روح بزرگ و کسب رحمت الهی است، چنانچه این عنایت به بنده‌ای تعلق گیرد وی سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است.

- سید محمد علوی در گفت‌وگو با پیرامون دعای روز نهم ماه مبارک رمضان گفت: دعا‌ها همواره به عنوان عبادت‌های ارزشمند مورد تاکید «ائمه معصومین(ع)» هستند، در دعای روز نهم ماه مبارک رمضان آمده است: «االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین، خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانـت و راهنمائیم کن در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه‌ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان».

وی به فراز‌های اول دعای روز نهم ماه مبارک رمضان اشاره و ابراز کرد: در دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند می‌خواهند برای آنان بهره از رحمت لایزال خود نازل نماید، پروردگار متعال همواره نسبت به بندگان خود لطف و رحمت داشته با این حال ظرفیت بندگان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا برخی از بندگان ظرفیت برخی از نعمت‌ها را ندارند و همین امر سبب می‌شود که آنان دچار خسران و گناه شوند.

فوايد و فضايل دعاى روز نهم ماه مبارك رمضان

وی پیرامون دعای ارزشمند مومنان در پیشگاه پروردگار متعال بیان کرد: یکی از دعا‌های ارزشمند مومنان دست یابی به روح بزرگ و کسب رحمت الهی است، چنانچه این عنایت به بنده‌ای تعلق گیرد وی سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است.

علوی پیرامون دعای روز نهم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رحمت و مغفرت خداوند همواره به اندازه ظرفیت روحی هر بنده‌ای اعطا می‌شود این مهم توفیقی ارزشمند است که به واسطه آن باید سپاسگزار خداوند بود، «امام خمینی (ره)» در این باره فرموده‌اند: ذکر «الحمدلله» یکی از ذکر‌های ارزشمند است، هنگامی که الحمدلله می‌گوییم نیاز است که بعد از آن باز الحمدلله بگوییم، در حقیقت شکر خدا را انجام دهیم، زیرا توفیق شکرگزاری را در ما عنایت فرموده و این شکر همچنان ادامه پیدا می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی پیرامون توصیه‌ای به مومنان تاکید کرد: توصیه می‌کنم که همواره از خدا بخواهید تا ظرفیت وسیعی به شما عنایت کند تا از رحمت خداوند بهره‌مند شوید، اطاعت پروردگار کنید و از گناهان دوری نمایید.

علوی به فراز دوم دعای روز نهم ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: بندگان از خداوند در فراز دوم دعای روز نهم ماه مبارک رمضان درخواست می‌کنند تا آنان برهان عنایت کند ویژگی مهمی که دلیلش روشن است تا به واسطه آن هدایت شوند، مثال این امر همان فرد نابینا‌یی است که نمی‌تواند خورشید را ببیند، پس ندیدن او باعث نمی‌شود که بگوییم خورشید نیست، بلکه خورشید وجود دارد و بقیه از حرارت آن استفاده می‌کند، در این عالم هستی وجود پروردگار انکار ناپذیر است، زیرا همه می‌دانند که جهانی با چنین نظم و ترتیب به صورت تصادفی به وجود نیامده است.

وی در مورد فراز سوم دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بیان کرد: در فراز سوم دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بنده از خدا می‌خواهد تا او را به اجبار هم که شده به سوی سعادت راهنمایی کند، تعبیر این دعا در حقیقت به زور و اجبار راهنمایی کردن بنده به سوی حق و حقیقت است، مانند کسی که موی پیشانی‌اش را می‌گیرند و او را به سمت و سوی خاصی می‌کشانند و چون درد شدید می‌کشد حاضر به تمکین است.

علوی پیرامون فراز چهارم دعای روز نهم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این دعا از خداوند می‌خواهند تا آنان را به کسب توفیق اجباری و حرکت در مسیر درست هدایت نماید، این خواسته در ماه مبارک رمضان ماهی که جایگاه خاصی دارد ارزشمند و قابل توجه است.

فوايد و فضايل دعاى روز نهم ماه مبارك رمضان



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *