موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی میزبان هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی شد

14:52 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۱۳۱
موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی میزبان هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی شد
موزه اسناد انتشارات علمی و فرهنگی، به‌مناسبت هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی آماده میزبانی از علاقه‌مندان حوزه کتاب است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ارتباطات و امور بین‌الملل انتشارات علمی و فرهنگی، موزه و مرکز اسناد که به همت انتشارات علمی و فرهنگی راه‌اندازی شده است سه گانه‌ای است از موزه، مرکز اسناد و کتابخانه که نقش روایی و نمایشی بر عهده موزه اسناد است نقش حفاظتی و حافظه‌ای را مرکز اسناد ایفا می‌کند، و نقش ارائه محتوا هم بر عهده کتابخانه انتشارات علمی و فرهنگی است.

موزه انتشارات علمی و فرهنگی مکانی است برای نمایش منتخبی از اسناد، اشیاء و آثار بیش از هفتاد سال فعالیت نهاد‌های به‌یادگارمانده در این انتشارات در حوزه چاپ و انتشار کتاب و دیگر فعالیت‌های دیداری و شنیداری در ایران، یادآور کوشش‌های حدود دو دوره چهل‌ساله از دو نشر پیشرو، نوآور و تحول‌آفرین در صنعت و هنر نشر ایران که تأثیر میراث آنان همچنان زنده و پابرجاست. در این موزه، علاوه بر میراث گذشته دور، فعالیت‌های مربوط به سال‌های پس از انقلاب اسلامی تاکنون در معرض دید علاقمندان است. این موزه فرصت جدیدی در زنجیره‌ی گردشگری فرهنگی و ادبی و هویتی کشور است.

شایان ذکر است، زمان بازدید رایگان از موزه اسناد انتشارات علمی و فرهنگی در هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی برای علاقمندان از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *