استفاده از موسیقی مقامی و موسیقی تلفیقی در «بی‌قرارم ای یار»

18:13 - 22 تير 1394
کد خبر: ۵۹۸۶۹
خبرگزاری میزان: مراسم رونمایی از آلبوم «بی‌قرارم ای‌ یار» به خوانندگی سعید خوانساری دوشنبه ۲۲ تیرماه در تالار پذیرایی پدیده پارسیان برگزار شد.
به گزارش ، مهرداد آسمانی تهیه‌کننده آلبوم موسیقایی «بی‌قرارم ای یار» در مراسم رونمایی از این آلبوم موسیقایی، گفت: این آلبوم برگرفته از ملودی‌های محلی و مقامی موسیقی کشورمان است که با صدای خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی، سعید خوانساری و تنظیم بانو ملیحه سعیدی به صورت تصویری برای استفاده مخاطبان از امروز وارد بازار موسیقی می‌شود که خوشبختانه دوستان من در گروه کارگردانی توانسته‌اند در این آلبوم کاری را انجام دهند که معانی و مضامین اشعار بزرگانی چون حافظ را که مملو از عاشقانه‌های معنوی است، به مخاطبان فهیم موسیقی ارائه دهند.

۴ سال برای تولید آلبوم تحقیق کردیم

سعید خوانساری خواننده آلبوم «بی‌قرارم ای یار» نیز در این نشست خبری که با اجرای محمود شهریاری برگزار شد، توضیح داد: بیش از ۴ سال در مورد این آلبوم تحقیق کرده و به این نتیجه رسیدیم که اثری را به مخاطبان ارائه دهیم که بتواند نمایش‌دهنده گوشه‌ای کوچک از دنیای باشکوه موسیقی محلی و مقامی ما باشد. این در حالی است که ما بیش از ۹ ماه مشغول تصویربرداری از قطعات مختلف این آلبوم تصویری بودیم که تصور می‌کنم که با توجه به ساختاری که برای‌شان در نظر گرفتیم، مخاطبان نیز با آنها همراه خواهند شد.

وی بیان کرد: ما در کنار موسیقی مقامی، از موسیقی تلفیقی هم استفاده کردیم، چرا که اعتقاد داشتم طرفداران مختلفی وجود دارند که دوست دارند موسیقی فقط محلی نباشد و بتواند با سازهایی مانند کیبورد، درام و گیتار، گونه‌ای از موسیقی را نشان دهد. بنابراین می‌توانم بگویم جدای از آثاری که به صورت محلی و مقامی به علاقه‌مندان ارائه شده، تلاش کردیم تا موسیقی‌های تلفیقی نیز در این آلبوم تصویری وجود داشته باشد.


برچسب ها: موسیقی آلبوم محلی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *