بازیگر سریال پایتخت راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/دستورالعملی جدید که صدای اهالی تئاتر را در آورد

17:10 - 28 مهر 1398
کد خبر: ۵۶۰۳۵۶
بیست و هشتمین روز از مهر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گریم متفاوت احمد مهرانفر در فیلم سینمایی دینامیت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و هشتمین روز از مهر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گریم متفاوت احمد مهرانفر در فیلم سینمایی دینامیت اشاره کرد.

قدرت خلق در بازیگران جوان بسیار بالا است/انتخاب بازیگران «سال دوم دانشکده من» ۹ ماه طول کشید

کارگردان فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» گفت: قدرت خلق در بازیگران جوان بسیار بالاست و به همین دلیل همواره به دنبال استفاده از نیرو‌های جوان و کشف آنها هستم، از نظر من بازیگر جوان دارای عنصری خام و ابعاد مختلف فکری و زوایای وجودی متفاوت هستند.

رسول صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون حضور دوباره‌اش بعد از هشت سال دوری به سینما گفت: به سینما بازگشتم زیرا تجربه کارگردانی فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» برایم بسیار شیرین و جذاب بود و دوست داشتم که با این فیلم پرده نقره‌ای را بار دیگر تجربه کنم. 

وی با اشاره به تاثیر بالای پرویز شهبازی در ساخت «سال دوم دانشکده من» اضافه کرد: پرویز شهبازی رفیق و دوست همیشگی من است، حضور وی در کنار این فیلم به عنوان فیلمنامه‌نویس به شدت دلگرمم می‌کرد، از طرفی به دلیل رفاقت دیرینه من و پرویز، در جای جای کار دوستانه پیش می رفتیم و قاعده و قانون عجیب و خاصی بین ما برقرار نبود، همین عاملی بود تا کار بسیار راحت پیش برود.

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده مصاحبه بازیگر فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» اینجا کلیک کنید.

باز بودن پایان فیلم نوعی اتهام زدن به من است/از کار با بازیگران جوان لذت می‌برم//////////پنجشنبه

کارگردان فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» درباره علاقه خود برای استفاده از بازیگران جوان و تازه کار ادامه داد: بازیگران جوان تازه نفس و به دنبال کشف، شهود و پیدا کردن گمشده‌ای در نقش‌ها هستند، همین عامل اصلی من برای گرایش به سوی بازیگران جوان و نوپا است، قدرت خلق در بازیگران جوان بسیار بالاست و به همین دلیل همواره به دنبال استفاده از نیرو‌های جوان و کشف آنها هستم. از نظر من بازیگر جوان دارای عنصری خام و ابعاد مختلف فکری و زوایای وجودی متفاوت هستند.

کارگردان فیلم «زندگی با چشمان بسته» در همین راستا تاکید کرد: شما به عنوان یک کارگردان وقتی بازیگری جوان را در اختیار داشته باشید می‌توانید آن طور که دوست دارید وی را به کاراکتر مطلوب و مورد نظر خودتان مبدل نمایید.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

گریم متفاوت «احمد مهران‌فر» در فیلم سینمایی «دینامیت»/ارسطوی «پایتخت» با دو فیلم راهی فجر می‌شود

احمد مهران‌فر بازیگر محبوب سریال پایتخت که سالها با کاراکتر ارسطو توانسته لحظات خوبی را برای مخاطبان تلویزیون ایجاد کند، امسال با دو فیلم راهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، احمد مهران‌فر بازیگر محبوب سریال پایتخت که سالها با کاراکتر ارسطو توانسته لحظات خوبی را برای مخاطبان تلویزیون ایجاد کند، امسال با دو فیلم راهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد. 

مهران فر که به تازگی بازی در سریال «سالهای دور از خانه» را به پایان رسانده، هم اکنون اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز-رد خون» را در پرونده کاری خود می بیند، فیلم که تاکنون به عنوان پرفروش ترین فیلم نیمه دوم سال جاری به حساب می آید. 

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از سریال پایتخت را اینجا بخوانید.

این بازیگر برای اولین بار در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌های «اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «کلبه» و «آتش‌بس» و تئاتر‌هایی همچون «همه چیز دربارهٔ آقای ف»، «فنز»، «قهوه تلخ»، «شکلک» «۱۷ دی کجا بودی؟» به ایفای نقش پرداخته‌است.

هر چند مهران فر کارنامه کاری پررنگی را در سینما تجربه می کند اما همچنان جای خالی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در ویترین جوایز خود خالی دیده و امسال با دو فیلم سینمایی «دینامیت» و «انفرادی» برای کسب این جایزه به رقابت با سایر بازیگران می پردازد. 

گریم متفاوت «احمد مهران‌فر» در فیلم سینمایی «دینامیت»/ارسطوی «پایتخت» با دو فیلم راهی فجر می‌شود

دینامیت

فیلم سینمایی دینامیت را مسعود اطیابی کارگردانی می‌کند و تهیه آن بر عهده ابراهیم عامریان است. نازنین بیاتی در این فیلم یکی از نقش های اصلی را بر عهده دارد. فیلمبرداری «دینامیت» به تازگی در تهران آغاز شده است. 

احمد مهران فر در این فیلم نقش اصلی مرد را ایفا می کند، علاوه بر وی نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی و نادر سلیمانی بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در این فیلم سینمایی قطعی شده است. «دینامیت» جدیدترین همکاری اطیابی و عامریان بعد از فیلم «تگزاس» است که این روز‌ها با فروش بیش از ۱۴ میلیارد تومان همچنان در سینما‌ها در حال اکران است.

این فیلم سینمایی چند بازیگر مطرح و شناخته شده دیگری هم دارد که به زودی انتخاب و معرفی می‌شوند. پیش بینی می‌شود «دینامیت» با توجه به مضمون کمدی و ترکیب بازیگرانش از فیلم‌های پرفروش سال باشد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

خانواده‌ها کتاب را در سبد کلای خود قرار دهند/اثر جدیدم موضوع تلخی دارد

نویسنده کتاب «اردیبهشت نام دیگر توست» گفت: خوب است که پدر و مادر بچه‌ها را از بچگی با کتاب آشنا کنند. خودشان کتاب بخوانند و در سبد کالایشان حتما جایی برای کتاب خالی بگذارند. طبیعتا بچه‌ای که با کتاب بزرگ می‌شوند در آینده کتابخوان خواهد شد و آموزه هایش را از کتاب، به عنوان یک منبع موثق، خواهد گرفت.

زینب بخشایش نویسنده کتاب «اردیبهشت نام دیگر توست» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم فرصت کافی برای مطالعه ندارند. جدای از گران بودن کتاب، دغدغه‌ها نیز زیاد شده است، از طرفی نسخه‌های الکترونیکی ارزان‌تر و سریع‌تر در دسترس مردم قرار می‌گیرد و همه جا نیز همراهشان است.

وی کاهش قیمت کتاب را راهی موثر بر افزایش سرانه مطالعه در کشور دانست و افزود: کاهش قیمت کتاب و کاهش حجم مطالب در کتاب‌ها که کمک کند مخاطب اطلاعات را سریع دریافت و زمان کمتری برای خواندن آن صرف کند، راه‌هایی هستند که به افزایش سرانه مطالعه در کشور می‌تواند کمک بسزایی کند، البته نویسندگان توانمند مخاطبان خودشان را دارند و کسی که سراغ کتابهایشان می‌رود می‌داند اثر نویسنده محبوبش را می‌خواند و اگر حتی کتاب مورد نظر حجم زیادی هم داشته باشد باز آن را می‌پذیرد، خریداری می‌کند و برای خواندنش وقت می‌گذارد.

خانواده‌ها کتاب را در سبد کلای خود قرار دهند/اثر جدیدم موضوع تلخی دارد
بیشتر بخوانید:

برای مشاهده معرفی کتاب «دوستت دارم دمشق» اینجا کلیک کنید.

این نویسنده کتاب پیرامون نقش پدر و مادر برای آموزش فرهنگ کتاب خوانی در خانواده تصریح کرد: خوب است که پدر و مادر فرزندان خود را از دوران کودکی با کتاب آشنا کنند. خودشان کتاب بخوانند و در سبد کالایشان حتما جایی برای کتاب خالی بگذارند. طبیعتا بچه‌ای که با کتاب بزرگ شود در آینده کتابخوان خواهد شد و آموزه هایش را از کتاب به عنوان یک منبع موثق خواهد گرفت. مخصوصا که حالا عصر ارتباطات است و اطلاعات غلط به راحتی با فشردن چند دکمه و کلید در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

بخشایش به فرهنگسازی در حوزه هدیه دادن کتاب در خانواده‌ها اشاره و ابراز کرد: هدیه دادن کتاب و معرفی کتاب‌های خوب به دوستان و اقوام نیز تاثیر زیادی در ترویج کتابخوانی و آشتی کردن مردم با کتاب دارد که اول از خانواده ها شروع می شود.


برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

هنوز همه مرا پدر «زی زی گولو» صدا می‌زنند/نقش یک افغانستانی را در «نیروانا» بازی کرده‌ام

بازیگر سریال «مرضیه» گفت: بعد از بیست‌وپنج سال همچنان مردم بنده را پدر «زی زی گولو» صدا می‌زنند و خودم نیز تمامی نقش‌هایی که در ساخته‌های مرضیه برومند ایفا کرده‌ام را از همه لحاظ نسبت به دیگر کار‌هایم بیشتر دوست دارم.

امیرحسین صدیق بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی را از شبکه دو سیما در حال پخش دارم و همچنین در سریال «گیله وا» به نویسندگی و کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان به ایفای نقش پرداخته ام که آماده پخش است.

وی در همین راستا ادامه داد: در سریال «مرضیه» در کنار عزیزانی همچون داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه‌چهره خلیلی، آتیلا پسیانی، پژمان بازغی، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی و ... به ایفای نقش پرداخته‌ام.

هنوز همه مرا پدر «زی زی گولو» صدا می‌زنند/نقش یک افغانستانی را در «نیروانا» بازی کرده‌ام
وی در خصوص همکاری خود با فلورا سام اظهار کرد: بنده از مدت‌ها پیش که فلورا سام در مقام نویسندگی و بازیگری فعالیت می‌کرد با وی آشنایی داشتم و همکاری من با وی در سریال «مرضیه» حدود پنجاه روز به طول انجامید و از این همکاری بسیار لذت بردم.

وی در ادامه پیرامون سختی‌های ساخت سریال «مرضیه» تصریح کرد: عجله صداوسیما برای پخش زودتر این سریال، پروژه را دچار سختی فراوانی کرده بود، چراکه سریال «مرضیه» قرار بود در محرم پخش شود و ما باید با سرعت بیشتری کار می‌کردیم.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی علی اوجی بازیگر سریال مرضیه را اینجا بخوانید.

امیر حسین صدیق در خصوص بازخورد مردم نسبت به سریال «مرضیه» اظهار کرد: متأسفانه بنده هنوز موفق به تماشای این سریال نشدم چراکه در شهرستان مشغول کار بودم اما از آنجایی که مردم در شهرستان‌ها بیشتر به تماشای تلویزیون می‌نشینند به همین خاطر با هرکسی در اینجا روبرو می‌شوم به من اظهار لطف می‌کنند و به‌طور کلی از سریال «مرضیه» راضی بودند، البته که برخی از فضای غم‌انگیز و دلگیر کار گله می‌کردند.

وی در ادامه از پخش سریال تاریخی «گیله وا» خبر داد و اظهار کرد: دو سال پیش سریال تاریخی «گیله وا» به کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان ساخته شده است و در نوبت پخش قرار دارد و بنده به‌شخصه منتظر تماشای آن هستم، هرچند چند بار تاریخ پخش آن مشخص شد، اما تغییرات کنداکتور موجب تغییر پخش زمان این سریال شده است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

دستورالعملی که به وضعیت تاریک تئاتر دامن می‌زند/قوانین سه گانه‌ای که نیامده مورد نقد اهالی تئاتر قرار گرفت

به تازگی شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر با تایید رییس مرکز هنرهای نمایشی طرحی را مبنی بر ارزیابی هنرمندان تازه نفس تئاتر انجام داده است. طرحی که از برخی جهات دارای نقاط مثبت است، اما مسئولینی که این طرح را انجام می‌دهند سرانجام مثبت آن را با هاله‌ای از ابهام روبرو می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، به تازگی شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر با تایید رییس مرکز هنرهای نمایشی طرحی را مبنی بر ارزیابی هنرمندان تازه نفس تئاتر انجام داده است. طرحی که از برخی جهات دارای نقاط مثبت است، اما مراکزی که این طرح را انجام می‌دهند سرانجام مثبت آن را با هاله‌ای از ابهام روبرو می‌کنند.

برای نهادی که هنوز و بعد از سال‌ها مشخص نیست افرادش چه کسانی هستند این نوع نگاه حرفه‌ای کمی بعید به نظر می‌رسد. هم اکنون اگر متنی از سوی نویسنده و یا کارگردان به مرکز هنر‌های نمایشی برده شود به هیچ وجه کارگردان نمی‌داند که متنش توسط چه کسانی خوانده، رد یا قبول شده است.

مورد عجیب شورای ارزشیابی تئاتر/جوانان بازهم قربانی سوء مدیریت در تئاتر می‌شوند/////////////////////یکشنبه

حال این نهاد می‌خواهد با همین روش‌های محو و سردرگم کننده کیفیت و معیار هنرمندان جوان را بسنجد. هنرمندانی که از همان ابتدا به امر اصلاً جایی برای اجرای آثارشان ندارند. امروزه کارگردانان کار کرده و البته بدون رابطه و لابی قید سالن دولتی را زده و پول سالن غیر دولتی را ندارند و همه طرح هایشان را در گنجه گذاشته اند.

برخی جوانان هم در سالن‌های بسیار کوچک مثل تماشاخانه اداره تئاتر، پرستویی، گندم و ... به اجرای تئاتر می‌پردازند. سالن‌هایی که نه مخاطب دارد، نه دیده می‌شود و نه هیچگاه در محافل هنری جدی گرفته نشده اند. پس این طرح برای چه افرادی است؟ آن‌هایی که سالن‌های اصلی را در دست دارند؟ در میان آن‌ها چند فرد جوان دیده می‌شود؟.

اولین حفره بزرگ در بند اول این اتفاق آن است که آیا دانشجویانی که فارغ التحصیل نشده‌اند اجازه کار ندارند؟ وقتی جشنواره تئاتر دانشجویی خودش بخشی برای غیر تئاتری‌ها دارد یعنی به دنبال جذب استعداد‌های تئاتری در سایر رشته‌ها است، اما چه اتفاقی افتاده که مرکز خلاف این عقیده را دارد؟.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *