گلایه بازیگر سریال «زوج یا فرد» از وضعیت ناگوار بازیگران پیشکسوت/حاشیه‌های شبکه نمایش خانگی تمامی ندارد!

16:25 - 11 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۱۹۸
یازدهمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه تند مرجانه گلچین به وضعیت پیشکسوتان در سینما اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، یازدهمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه تند مرجانه گلچین به وضعیت پیشکسوتان در سینما اشاره کرد.

اهمیت خواندن دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان/برکتی که قرائت قرآن در زندگی با خود به همراه می‌آورد

کارشناس علوم قرآنی گفت: خوب است مؤمنان خصلت شایسته خواندن قرآن در ماه مبارک رمضان را در تمامی روز‌های سال با خود حفظ کنند چرا که قرآن کریم آثار پرخیر و برکت بسیاری دارد که تأثیر خود را در زندگی انسان برجای می‌گذارد و باعث موفقیت هرچه بیشتر انسان‌ها در زندگیشان می‌شود.

محمدرضا مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره فضیلت تفکر و اندیشه در ماه مبارک رمضان گفت: خواندن دعای بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان ثواب بسیار زیادی دارد.

وی توضیح داد: در دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «بسم الله الرحمن الرحیم، اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین»، خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده و گناه مرا در این ماه آمرزیده و کردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده‌اى شنواترین شنوایان.

اهمیت خواندن دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان/برکتی که قرائت قرآن در زندگی با خود به همراه می‌آورد
مرادی بیان کرد: با توجه به فضیلت بسیار زیاد ماه مبارک رمضان و اینکه ثواب انجام هر عملی در این ماه چند برابر می‌شود، مؤمنان می‌توانند با کسب شناخت و درکی متناسب از ماه رمضان، روحیه این ماه مبارک را همچنان در ذهن و فکر خود جاری نگاه دارند.

وی با اشاره به تکرار کار‌های نیک در سایر ماه‌های سال به جز ماه رمضان تاکید کرد: انسان‌ها در ماه رمضان تلاش می‌کنند با دوری از شیطان و انجام دادن کار‌های نیک، هرچه بیشتر خود را به خدا نزدیک کنند، اما این اعمال در صورتی ارزشمند است که پس از پایان این ماه مبارک نیز ادامه داشته باشد، زیرا کار خیر نباید تنها به ماه مبارک رمضان ختم شود.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

آمار فروش میلیاردی آثار سینمایی را باور نمی‌کنم/وضعیت پیشکسوتان ناگوار است


بازیگر سریال "زوج یا فرد" گفت: من واقعیت سر در نمی‌آورم که این آمار میلیاردی فروش فیلم‌ها از کجا می‌آید زیرا من هر وقت به سینما می روم اکثر سالن ها خالی هستند و مشخص نیست این همه فروش که در تبلیغات می آورند دقیقاً در چه سالنی رخ می‌دهد؟، به شخصه این آماردهی فروش سینما را باور ندارم.

مرجانه گلجین بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره حضور تنها تعداد محدودی از بازیگران در  عرصه سینما گفت: وضعیت فعلی سینما وضعیت ناخوشایندی است، روی بوم نقاشی مگر می‌شود با پنج رنگ اثری خوب به مخاطب ارائه داد؟ در صورتی که ما طیف بزرگی از رنگ‌ها را داریم که هر تصویری را ممکن می‌کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: چطور می‌شود که در سینمای امروز تنها پنج بازیگر مرد و پنج بازیگر زن وجود داشته باشند که از این پروژه به آن پروژه می‌روند و تنها لباسشان عوض می‌شود، این وضعیت بدون شک باعث کاهش مخاطب سینما طی سالهای گذشته و همچنین آینده خواهد شد.

فروش میلیاردی آثار سینمایی را باور نمی‌کنم/سینمای امروز از تفکر دور شده است////////////////شنبه

بازیگر سریال "سه دونگ سه دونگ"شباهت ظاهری بازیگران سینما را اینگونه توصیف کرد: وقتی مخاطب سینما تنها با این افراد محدود که در اکثر کارها نه تنها بازی‌شان بلکه ظاهرشان هم شبیه است، روبرو می‌شود مسلماً از وضعیت فعلی خسته خواهد شد و هر اثری را پس می‌زند.

وی با گلایه از وضعیت آماردهی در فروش سینماها اظهار کرد: من واقعیت سر در نمی‌آورم که این آمار میلیاردی فروش فیلم‌ها از کجا می‌آید زیرا من هر وقت به سینما می روم اکثر سالن ها خالی هستند و مشخص نیست این همه فروش که در تبلیغات می آورند دقیقاً در چه سالنی رخ می‌دهد؟، به شخصه این آماردهی فروش سینما را باور ندارم.

بازیگر سریال "زوج یا فرد" با اشاره به افول سینما طی دهه های اخیر افزود: متاسفانه سینمای ایران طی دو دهه اخیر به شدت افت کرده و ما هیچ وقت شاهد آثار درخشان دهه هفتاد همچون از کرخه تا راین نخواهیم بود، سینمای دهه هفتاد به شدت کیفیت داشت، مطمئن باشید اگر امروز فیلم هامون و یا گاو را اکران کنند باز هم مردم برای دیدنشان صف می کشند.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا  کلیک کنید.

نگاهی به سریال‌های رمضان ۹۸/تلاش رسانه ملی برای روندی رو به رشد در آثار مناسبتی

 طبق آماری که در رسانه‌های مختلف و از واکنش‌های مخاطبان رسانه ملی دیده و شنیده می‌شود به راحتی قابل تشخیص است که هر مخاطبی به تماشای یکی از سریال‌های در حال پخش یا بعضا به تماشای هر ۳ سریال می‌نشینند که این خود بیانگر برنامه ریزی درست رسانه ملی برای ساخت آثار متنوع و متفاوت برا رمضان ۹۸ است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، شاید ماه مبارک رمضان سال ۹۸ یکی از سال‌های موفق رسانه ملی در تولید سریال‌ها شاخص مناسبتی بود.

طبق آمارهای غیر رسمی که در برخی رسانه‌های مختلف و از واکنش‌های مخاطبان رسانه ملی دیده و شنیده می‌شود به راحتی قابل تشخیص است که این روزها در ماه مبارک رمضان هر مخاطبی به تماشای یکی از سریال‌های در حال پخش یا بعضا به تماشای هر ۳ سریال می‌نشیند که این خود بیانگر برنامه ریزی درست رسانه ملی برای ساخت آثار متنوع و متفاوت برا رمضان ۹۸ است.

نگاهی به سریال‌های رمضان ۹۸/تلاش رسانه ملی برای روندی رو به رشد در آثار مناسبتی
امسال مجموعه‌های تلویزیونی «از یاد‌ها رفته»، «دلدار» و «برادرجان» به ترتیب از شبکه‌های یک، دو و سه سیما هر شب در ساعت‌های معین روی آنتن می‌روند، اما با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان و به طبع نزدیک شدن به قسمت‌های پایانی سریال‌های ویژه این ماه خبرنگار گروه فرهنگی به سراغ برخی از بازیگران و کارگردانان این مجموعه‌ها رفته تا از بازخورد مخاطبان با این عوامل از میزان استقبال مردمی با خبر شویم.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

سریال‌های نیمه کاره و بازیگرانی که در میانه راه پروژه را رها می‌کنند

شبکه نمایش خانگی طی سالهای اخیر حواشی بسیار زیادی را داشته است، اتفاقاتی مانند سرمایه‌های مشکوک، ترک بازیگران در میانه های سریال، عدم تعهد تیم تولید به پایان دادن اثر، استفاده از الفاظ و رفتار رکیک در آثار و همچنین نژادپرستی اعتماد مردمی را نسبت به اینگونه آثار خدشه دار کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، شبکه نمایش خانگی بعد از سالها فعالیت و به ویژه پس از شروع پخش سریال شهرزاد آخرین ساخته حسن فتحی که با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد، این روزها به عرصه‌ای قدرتمند تبدیل شده است اما شبکه‌ نمایش خانگی با وجود تولیدات بسیار مشکلات و حواشی زیادی را نیز پیرامون خود می‌بیند و ضعف های زیادی نیز دارد، اتفاقی که طی ماه‌ها گذشته پررنگ تر شده و این مدیوم را تحت الشعاع قرار داده است.

اتفاقاتی مانند سرمایه‌های مشکوک، ترک بازیگران در اوسط پخش سریال، عدم تعهد تیم تولید به پایان دادن اثر، استفاده از الفاظ و رفتار رکیک در آثار و همچنین نژادپرستی که اخیرا در یکی از این آثار به شدت با واکنش های بدی مواجه شد اعتماد مردمی را نسبت به اینگونه آثار خدشه دار کرده است.

با گذشت چندین سال از پخش نخستین آثار سریالی شبکه نمایش خانگی، همچنان این شبکه با توجه به تبلیغات گسترده و صرف هزینه‌های گزاف توانسته مخاطبان را به هر شکل ممکن به خریدن محصولات خود ترغیب کند.

سریال پنچری

***نصفه کاره رها شدن سریال های شبکه نمایش خانگی یک نوع کلاهبرداری از مردم است

سولماز غنی بازیگر سریال "دردسرهای عظیم" با اشاره به نیمه کاره ماندن بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی گفت: کیفیت سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود درحد قابل توجهی نیست و از میان تمام آثاری که من دیدم تنها سریال "شهرزاد" کیفیت قابل ملاحظه‌ای داشت و سایر سریال‌ها کیفیت خوبی نداشتند.

وی اظهار کرد: نیمی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی که قرار بود در چند فصل ساخته شوند، نصفه کاره رها شدند که فکر می‌کنم این اتفاق یک نوع کلاهبرداری از مردم محسوب می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که مردم بی اعتماد شوند.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

از سرزمین نور، روایتی از زندگی «پیامبر اکرم(ص)» برای نوجوانان است/مشغول نگارش داستان «شهرزاد دختر شرقی» هستم

رئیس سابق انجمن قلم ایران گفت: «از سرزمین نور» داستان زندگی «پیامبر (ص)» برای سنین نوجوان است که ابتدا به امر اواخر دهه هفتاد بخشی از آن توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان وارد بازار نشر شد اما در حال حاضر نسخه بازنویسی شده بار دیگر راهی بازار کتاب می شود.

محمدرضا سرشار نویسنده و مترجم عرصه ادبیات در گفت‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه کتاب گفت: مدتی پیش با کمک نزدیک به سیزده نفر از شاگردان کلاس داستان نویسی که دوره فیلمنامه نویسی را هم گذرانده بودند، مجموعه‌ای ۵۲ قسمتی را برای مقطع سنی کودکان آغاز کردیم.

وی در همین راستا ادامه داد: نگارش فیلمنامه و ساخت این مجموعه پویانمایی یا همان انیمیشن با نام "شهرزاد دختر شرقی" سال گذشته به پایان رسید، این اثر همانطور که گفتم در ۵۲ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای آماده تولید شده است.

//////////////////////

این نویسنده درباره مشکلات بوجود آمده برای ساخت انیمیشن «شهرزاد دختر شرقی» اضافه کرد: پس از پایان نگارش فیلمنامه «شهرزاد دختر شرقی» به دلیل اینکه برای تولید و پخش آن با شبکه خاصی قرارداد نبسته بودیم و همچنین محدودیت بودجه تولید این مجموعه از سوی برخی مراکز، فیلمنامه روی دستمان ماند، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا آن را در قالب کتاب و تصویرگری آماده پخش کرده تا بعد از انتشار کتاب بتوانیم انیمیشن آن را تولید کنیم.

وی در همین راستا تاکید کرد: این مجموعه با توجه به حضور نسل جوان آموزش دیده از لحاظ فیلمنامه و داستان برخلاف بسیاری از تولیدات پویانمایی که معمولا در محتوا دچار ایراد هستند، به شدت جذاب و درست نوشته شده است، شهرزاد خوشبختانه مجموعه بسیار غنی است و عمده فعالیت من طی ماه‌های گذشته نظارت بر تبدیل شدن فیلمنامه «شهرزاد دختر شرقی» به داستان است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *