«جادی پسرک پناهنده» به زودی منتشر می‌شود/ کتابی که امید، اعتماد، باور و انسانیت را زنده می‌کند

12:01 - 12 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۹۱۶۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده «با من به بوسنی می‌آیی؟» گفت: «جادی پسرک پناهنده» به عنوان کتابی که ارزش‌هایی مثل امید، اعتماد، باور و انسانیت را زنده می‌کند، بعه زودی منتشر خواهد شد.

«جادی پسرک پناهنده» به زودی منتشر می‌شود/ کتابی که امید، اعتماد، باور و انسانیت را زنده می‌کندصدیقه وجدانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: «جادی پسرک پناهنده» نوشته پیتر هرتلینگ قرار است به زودی از سوی انتشارات سوره مهر چاپ شود.

وی اظهار کرد: این کتاب، ماجرای پسر ۱۱ ساله سوریه‌ای اهل حمص است که بخاطر وقوع جنگ به تنهایی از سوریه به آلمان می‌رود و و پناهنده این کشور می‌شود. وی در یک آپارتمان قدیمی زندگی می‌کند و به واسطه این حضور و آشنایی با پیرزن بازنشسته‌ای که در همان ساختمان سکونت دارد، ماجرا‌های جالبی برایش روی می‌دهد.

این مترجم درباره دستاورد‌های مطالعه این اثر تاکید کرد: «جادی پسرک پناهنده» روی کسانی که با عوام‌فریبی به اختلافات دامن می‌زنند و افرادی که از کشتن کودکان شرم نمی‌کنند، تاثیرگذار است و ارزش‌هایی مثل امید، اعتماد، باور و انسانیت را زنده می‌کند.

وی درباره ویژگی‌های این کتاب تصریح کرد: از آنجا که در ایران جنگ را تجربه کرده‌ایم و با این پدیده خانمان‌سوز آشنایی داریم، همچنین با توجه اشتراکات مذهبی و فرهنگی ایران و سوریه و جنایت‌های میانمار انگیزه‌ای برای ترجمه این کتاب از زبان آلمانی به فارسی در من ایجاد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *