همکاری با اصحاب رسانه رکن اصلی نمایشگاه مطبوعات است/ کشتی حامل فعالان رسانه در مسیر غزه

14:11 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۲۹۷
همکاری با اصحاب رسانه رکن اصلی نمایشگاه مطبوعات است/ کشتی حامل فعالان رسانه در مسیر غزه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر همکاری با اصحاب رسانه در نمایشگاه مطبوعات، از اعزام بخشی از فعالان رسانه‌ای به سمت غزه و سرزمین‌های اشغالی برای انعکاس رویدادها و تحولات این منطقه خبر داد. 

خبرگزاری میزان- محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، با اشاره به تامین کاغذ مورد نیاز ناشران گفت: از آنجایی‌ که هدف ما خودکفایی در تولید کاغذ تحریر است و این هدف‌گذاری بزرگی به لحاظ اجرایی محسوب می‌شود، اما باید تاکید کرد که امکان‌پذیر خواهد بود. در گذشته حدود پنج تن کاغذ در کشور تولید می‌شد، اما امروز این میزان به آستانه ۸۰هزار تن رسیده است. 

وی ادامه داد: به‌زودی بخش دوم کارخانه چوب و کاغذ مازندران برای تولید کاغذ تحریر به بهره‌برداری خواهد رسید و بدین ترتیب ظرفیت‌هایی قابل‌توجهی از تولید کاغذ را شاهد خواهیم بود، در عین‌ حال کارخانه زاگرس در استان فارس که با اتکا به ضایعات به دنبال تولید کاغذ افتتاح خواهد شد، امکان تامین بخش دیگری از نیاز کاغذ در کشور را اجرایی می‌کند. بنابراین حدود ۶۰هزار تن کاغذ تولید داخل را خواهیم داشت تامین زیرا فناوری‌های لازم را در اختیار داریم. 

اسماعیلی اشاره‌ای به کارخانه کاغذ شوشتر داشت و افزود: کارخانه تولید کاغذ مستقر در شهر دزفول با کمک تبدیل ضایعات نیشکر به کاغذ به دنبال تولید بخشی از نیاز این کالای استراتژیک در بازار است. البته این بدان معنا نیست که صادرات برای همیشه کنار گذاشته می‌شود، بلکه به‌واسطه کشورهای چین و سایر کشورها امکان واردات نیز برای ما میسر خواهد بود. هدف‌گذاری ما رسیدن به صادرات است که به‌زودی در حوزه کاغذ تحریر و کاغذ فرهنگی رخ خواهد داد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: نمایشگاه مطبوعات در دستور کار ما قرار دارد و همکاران من در معاونت مطبوعاتی تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته‌اند. همکاری و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه از جمله ارکان مهم برگزاری نمایشگاه مطبوعات خواهد بود، زیرا در مواقعی نمایشگاه برگزار می‌شود و چون توقعات در نظر گرفته نشده است، با مشکل روبه‌رو می‌شویم، بنابراین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا 10 روز آینده زمان نهایی برگزاری نمایشگاه مطبوعات را اعلام خواهد کرد. پس از چند سال وقفه بار دیگر شاهد برگزاری نمایشگاه مطبوعات خواهیم بود، همان‌طور که توانستیم نمایشگاه جشنواره مطبوعات را در مردادماه بعد از سالیان سال برگزار کردیم. 

وی تاکید کرد: یکی از شرکای راهبردی ما در بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی کشور چین است. سعی داریم تا ارتباطات در حوزه فرهنگی را نیز با این کشور گسترش دهیم، البته تفاهم‌نامه‌هایی در نظر گرفته‌ شده است و به دنبال حضور فیلم‌های ایرانی در زنجیره نمایش کشور چین هستیم. حدود ۸۳هزار سینما در این کشور وجود دارد و می‌توانیم با ارسال فیلم‌های ایرانی در گردونه فرهنگی این کشور اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. در حوزه تبادل فرهنگی و کارهای رسانه‌ای نیز تفاهم‌نامه‌هایی در نظر گرفته‌ شده است که ذیل تفاهم‌نامه ۲۵ساله بخشی از آن در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بوده و به‌زودی نهایی خواهد شد، بدین ترتیب سفرهای متقابل در این خصوص شکل‌ گرفته است. 

اسماعیلی افزود: هفته گذشته اعلام کردیم که تعدادی از همکاران رسانه‌ای به‌منظور بازتاب بهتر حوادث و رخدادهای فلسطین اشغالی به منطقه اعزام می‌شوند، بنابراین کاروانی از همکاران رسانه‌ای به مرز اردن و عراق رفتند و در آنجا مستقر شده و فعالیت‌های خوبی اتفاق افتاده است. بخش دیگری هم به لبنان اعزام شدند که عموما از مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران بوده و برنامه‌های فشرده‌ای در آنجا دارند و اقدام به پوشش جلسات و هم‌اندیشی‌ها می‌کنند. این کاروان با عنوان «روایت فتح» اعزام‌ شده است. در عین‌ حال به‌زودی بخش دیگری از همکاران رسانه همراه با کشتی که حامل کمک‌های جمهوری اسلامی و هلال‌احمر به غزه است، به این منطقه اعزام خواهند شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *