چرا منازل مسلمانان در هند تخریب می‎شود؟

8:38 - 14 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۹۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چرا منازل مسلمانان در هند تخریب می‎شود؟
یک گزارش می‎گوید که هند با دنباله‌روی از رژیم صهیونیستی، منازل مسلمانان را تخریب می‌کند و سعی در پاک کردن تاریخ و میراث آنها دارد.

خبرگزاری میزان - اقدامات راست افراطی هندو در ایالت‌های هند، بازتاب سیاست‌های رژیم صهیونیستی در تلاش برای حذف تاریخ و میراث مردم فلسطین است. 

در اوایل ماه آگوست، جهان شاهد تخریب بیش از ۳۰۰ خانه و کسب و کار متعلق به مسلمانان در منطقه «نوح» - تنها منطقه با اکثریت مسلمان در ایالت هاریانا – بود.

فراخوان برای تحریم

گروه‌های راست‌گرای هندو در هاریانا خشونت را با فراخوانی برای تحریم مشاغل مسلمانان و اخراج کارمندان مسلمان از مشاغل تحت مالکیت هندو دنبال کردند.

قبل از تخریب، درگیری‌هایی بین گروه‌های هندو و مسلمان در منطقه «نوح» آغاز شد که یک راهپیمایی به سرکردگی سازمان هندوی راست افراطی «ویشوا» به این منطقه رسید.

تشویق لفاظی‌های نفرت انگیز

آنچه ما شاهد آن هستیم بدون شک نتیجه لفاظی‌های نفرت‌انگیزی است که تحت رژیم ملی‌گرای هندو کنونی تشویق شده است.

با این حال، تخریب گسترده خانه‌ها و املاک مسلمانان در بخش‌هایی از هند مانند «نوح»، جایی که مسلمانان قرن‌ها در آن زندگی کرده‌اند، به چیزی شوم‌تر اشاره می‌کند؛ تلاشی هماهنگ برای پاک کردن تمام شواهد حضور و میراث مسلمانان در این کشور. 

آیا نگرانی از این که اینگونه اقدامات به نوبه خود می‌تواند اولین گام برای آغاز یک نسل‌کشی تمام عیار باشد، دور از انتظار است؟

درس گرفتن از رژیم صهیونیستی

در طول سال‌ها، تحت ریاست «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، شاهد بوده‌ایم که هند به طور فزاینده‌ای متمایل به سیاست رژیم صهیونیستی بوده است و راست‌گرایی هندو به صراحت در آرزوی خود برای تقلید از رویکرد رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها بوده است.

به طور خاص، به نظر می‌رسد که آن‌ها از تلاش رژیم صهیونیستی برای پاک کردن نظام‌مند تاریخ، میراث و فرهنگ فلسطین از چشم‌انداز، الهام گرفته‌اند؛ آن‌ها الهام گرفته از نحوه تخریب بیش از ۵۳۰ روستای فلسطینی به طور نظام‌مند در جریان روز نکبت ۱۹۴۸ و پس از آن، و همچنین تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در سراسر کرانه باختری اشغالی و قدس هستند تا راه را برای شهرک‌های صهیونیستی که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند، باز کنند.

درست مانند فرودگاه «بن گوریون» رژیم صهیونیستی که بر بقایای جوامع فلسطینی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، ایستاده است، معبد جدیدی برای هندو‌ها بر روی آوار مسجد تاریخی «بابری» در هند ساخته شده است که در دسامبر ۱۹۹۲ از سوی افراط‌گرایان تخریب شد.

چیز‌های بیشتری وجود دارد که آن‌ها احتمالا می‌خواهند از رژیم صهیونیستی یاد بگیرند.

قوانینی مانند این که رژیم صهیونیستی فلسطینیان را حتی از حق سوگواری برای از دست دادن خانه‌ها و زمین‌های آبا و اجدادی خود یا تلاش برای بازپس‌گیری آن‌ها محروم می‌کند، این امر شامل اصلاحیه ۴۰ قانون بنیاد‌های بودجه است که سالروز نکبت را جرم‌انگاری می‌کند.

حذف گذشته و حال مسلمانان هند

مانند رژیم صهیونیستی، قوانین در هند امروزی به طور گزینشی اعمال می‌شوند؛ مقامات هندی ادعا کرده‌اند که تنها ساختمان‌های غیرقانونی ساخته شده و خانه‌ها و مشاغل «آشوبگران» هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، هم در منطقه «نوح» و هم در مناطق دیگر، شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد عملیات تخریب تقریبا به طور کامل مسلمانان را هدف قرار داده است.

شاهد هدف قرار دادن نظام‌مند املاک مسلمانان در دهلی نو در سال ۲۰۲۰ بودیم، زیرا فعالان به قانون بحث برانگیز اصلاح شهروندی (CAA) اعتراض کردند، که دسترسی به شهروندی هند را تنها برای مهاجران غیرمسلمان از پاکستان، بنگلادش و افغانستان تسریع می‌کند.

به گزارش «الجزیره»، گروه‌های لینچ هندو شعار‌های مذهبی خشمگینانه سر می‌دادند و در محله‌ها به صورت مسلح راهپیمایی می‌کردند، اما خانه‌های آن‌ها هنوز سالم است.

به گفته کمیسیون اقلیت‌های دهلی(DMC)، اوباش، خانه‌ها، مشاغل و وسایل نقلیه مسلمانان و همچنین مساجد، مدارس، زیارتگاه‌ها و یک قبرستان را «به طور انتخابی» هدف قرار دادند. این کمیسیون افزود که برای سرکوب اعتراضات ضد CAA، «طرح تلافی‎جویانه» اوباش هندو «با حمایت دولت و پلیس» هند طراحی شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: هند مسلمانان هند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *