ابعاد اسلام هراسی و اتهام‌زنی علیه مسلمانان در هند

11:29 - 25 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۰۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ابعاد اسلام هراسی و اتهام‌زنی علیه مسلمانان در هند
اسلام هراسی و اعمال فشار علیه مسلمانان در هند ابعادی گسترده‌ داشته و از هر موضوعی برای اتهام‌زنی علیه آن‌ها استفاده می‌شود.

خبرگزاری میزان – در سانحه مرگبار برخورد ۲ قطار در هند به نظر می‌رسد که حقیقت فراموش شده و برخی گروه‌ها تنها به دنبال اتهام‌زنی علیه مسلمانان هستند.

این جدیدترین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه در هند با اسلام هراسی گسترده، عدالت و مسئولیت‎پذیری از مسیر خود خارج شده است.

این امر در هند اتفاق می‌افتد که حتی از یک سانحه برخورد قطار به عنوان فرصتی برای بدنام کردن مسلمانان استفاده می‌شود.

درست پس از برخورد ۲ قطار در ایالت شرقی «اوریسا» که در آن بیش از ۲۸۰ نفر جان باختند، پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مختلف و گروه‌های رسانه‎های اجتماعی دست به دست شد و مسلمانان را مقصر این حادثه دانستند.

این پست‎ها با انتشار برخی تصاویر از یک مکان مذهبی متعلق به مسلمانان مدعی بودند که دلیل برخورد قطار‌ها این مکان مذهبی بوده است.

بررسی حقایق تنها تردید‌های ایجاد شده از سوی اخبار جعلی را در اذهانی که پیشتر علیه مسلمانان تعصب دارند و دائما علیه مسلمانان اتهام‌زنی می‌کنند، تقویت می‌کند؛ این‌ها ذهن‌هایی تربیت شده‌اند که فکر می‌کنند باید مراقب مسلمانان بود و آن‌ها را با استفاده از قوانین و در صورت لزوم با خشونت تحت سلطه خود درآورد.

وزیر راه‌آهن هند دستور تحقیق درباره این حادثه را از سوی اداره مرکزی تحقیقات(CBI) صادر کرد که مدت‌هاست از یک آژانس تحقیقاتی مستقل فاصله گرفته و عمدتا برای هدف قرار دادن مخالفان سیاسی و بررسی پرونده‌ها در امتداد خطوط ایدئولوژیک تعیین شده از سوی حزب حاکم هند استفاده می‌شود.

در این صورت، واگذاری پرونده تحقیقات به این نهاد، روند عادی را در چنین مواقعی دور می‌زند که مسئولیت تحقیقات با کمیسر ایمنی است؛ بنابراین نتیجه این می‌شود: به جای توجه به نقص در اقدامات ایمنی، که می‌تواند سؤالاتی ناراحت کننده‌ را برای دولت هند ایجاد کند، تحقیقات در مورد سانحه اکنون یک تئوری توطئه جنایی را زنده نگه می‌دارد و این امر با شایعاتی که درست پس از سانحه اخیر منتشر شد، مطابقت دارد.

به گزارش الجزیره، حوادثی وحشتناک مانند برخورد قطار اخیر همواره جان مسلمانان عادی و هموطنان هندو را می‌گیرد، اما فضایی از نفرت و تفرقه ایجاد شده است که حتی سوگواری جمعی را غیرممکن می‌کند.

در جریان چنین رویداد‌هایی موضوع اسلام هراسی به طور لجام گسیخته‌ای در جریان است.

این امر تصادفی نیست؛ هدف از این کار، رهایی «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند و دولت او از هر گونه مسئولیت در این حادثه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: هند مسلمانان هند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *