تسهیل تردد زائران اربعین در دستور کار پلیس راه

15:30 - 22 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۹۲۳
خبرگزاری میزان- رئیس پلیس راهور ناجا از پیش بینی افزایش تردد زائران حسینی در سه مرز چزابه، شلمچه و مهران خبر داد و گفت: تمهیداتی برای تسهیل تردد زائران در ایام اربعین حسینی در دستور کار پلیس راه قرار گرفته است.
تسهیل تردد زائران اربعین در دستور کار پلیس راهبه گزارش گروه ، سرهنگ محمدحسین حمیدی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای کنترل ترافیک محورهای برون شهری برای اربعین افزود: عزاداری در اربعین حسینی در سال های گذشته اغلب در درون شهرها بود، اما طی چند سال اخیر شاهد راهپیمایی عظیم زائران امام حسین(ع) به سمت نجف و کربلا هستیم.

وی ادامه داد: حجم تقاضای سفر به عراق در این ایام از طریق سه مرز چزابه، شلمچه و مهران افزایش می یابد، بنابراین اگر برنامه ای برای این ایام وجود نداشته باشد، منجر به مشکلاتی در این مرزها برای مردم می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، حجم ترددی که در این مرزها صورت می‌گیرد با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود همخوانی ندارد و اگر تقاضای سفر به عتبات عالیات از مرزهای زمینی مانند سال گذشته باشد، وضعیت و ظرفیت موجود در این مرزها پاسخگوی نخواهد بود، از این رو در این زمینه جلسات زیادی برگزار شده است تا با ظرفیت سازی سازمان ها، مشکلات زائران در این ایام به کمترین میزان کاهش یابد.

سرهنگ حمیدی گفت: تسهیل عبور و مرور، استفاده از خودورهای سالم و ایمن، اصلاح راه‌ها، استقرار مناسب یگان‌های امدادی در طول مسیرها، تعیین استان‌های معین و ایجاد توقفگاه‌های موقت برای استراحت زائران پیاده در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تاکید کرد: سازمان‌های ذی‌ربط برای ارائه خدمات و تسهیلات سفر باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا شاهد مشکلات کمتری با تمرکز جمعیت در مرزهای یاد شده در این ایام باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *