امروز حرم حضرت زینب(س) مورد کینه هم‌نوعان بنی‌امیه قرار دارد

2:35 - 16 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۲۹۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز سرزمین حضرت زینب(س) مورد کینه و طمع هم‌نوعان بنی‌امیه قرار گرفته و جوانانی از بلاد اسلامی ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان، این بانوی ایثار را تنها نگذاشته‌اند.
به گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله محسن حیدری در مراسم «تعزیه با موضوع خطبه‌خوانی حضرت زینب» در حسینیه امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف حضرت زینب کبری(س)، حفاظت از جان امام سجاد(ع)، سرپرستی کاروان اسیران که حدود 20 زن و کودک بودند و از همه مهم‌تر افشای آنچه در کربلا بر امام حسین(ع) و یارانش گذشت، بود.

وی اضافه کرد: به جرات می‌توان گفت اگر حضرت زینب(س) نبود، تمام وقایع عاشورا در بیابان‌های کربلا مدفون می‌شد و امروز اثری از اسلام ناب محمدی در میان نبود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر این دختر امام علی(ع) نبود، امروز اثری از آزادگی که اباعبدالله بنیان‌گذار آن بود، نبود.

حیدری با بیان اینکه در مرحله نخست نهضت حسینی را امام حسین(ع) با خطبه‌ها، سخنان و حرکت‌شان در کربلا به عهده داشتند و مرحله دوم یعنی بعد از شهادت امام حسین(ع) به جهت شرایط و اوضاع خاصی که بر امام سجاد(ع) حاکم شد، پرچم‌داری قیام حسینی به دست حضرت زینب(س) افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز سوریه یعنی سرزمین حضرت زینب(س) مورد کینه و طمع دشمنانی همانند بنی‌امیه قرار گرفته و این روزها جوانانی از بلاد اسلامی از ایران و سوریه و عراق و لبنان گرفته تا افغانستان و پاکستان، حضرت زینب(س) را تنها نگذاشته‌اند و با حضور در سوریه از حرم این سیده، دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان بیان کرد: کاش این جوانان غیور در عصر عاشورا هم در کنار حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) بودند و ولایت را در مقابله با هجوم کفر یاری می‌کردند.

انتهای پیام/


ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
آقا شما هم برو تکلیفت رو ادا کن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *