توقیف بیش از 61 تن تخم مرغ در خراسان رضوی/ محکومیت عوامل قاچاق در همدان

10:40 - 15 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۲۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - توقیف بیش از 61 تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی و محکومیت عوامل قاچاق در همدان از مهمترین اخبار سازمان تعزیرات در هفته‌ای که گذشت بود.
به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، بنا به اعلام روابط عمومی های ادارات کل تعزیرات حکومتی سراسر کشور آخرین اخبار این سازمان در سطح کشور به شرح ذیل است:
 
توقیف بیش از 61 تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی

شعبه تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی 61 تن تخم مرغ تاریخ مصرف گذشته در انبارها و سردخانه های حومه مشهد را کشف و تا نتیجه بازرسی کارشناسان نظر به مشکوک بودن سلامت محموله های یاد شده نمونه برداری انجام و جهت بررسی بیشتر و اعلام نظر نهائی به آزمایشگاه ارسال شد و این محموله ها به دستور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی تا حصول نتیجه در محل توقیف گردید.

تعزیر عامل قاچاق کالا درخراسان جنوبی

در استان خراسان جنوبی پرونده 1183 لیتر سوخت گازوییل در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون، عامل تخلف برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 57 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد. همچنین در این استان پرونده کالای قاچاق 12 عدد گوشی تلفن همراه از نوع آیفون 6 در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفتند و متخلفین به ضبط کالای قاچاق و پرداخت مبلغ 160 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رسیدگی به پرونده های صنفی و قاچاق در قزوین

در استان قزوین پرونده یک میوه فروشی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و یک واحد تولید کنسرو ماهی بدون مجوز در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون متخلف میوه فروشی به جزای نقدی و واحد تولید کنسرو ماهی حکم به تعطیلی خط تولید غیر مجاز و ضبط کالاهای تولید شده به نفع دولت و بابت عدم حضور مسئول فنی درج در پرونده محکوم گردید.

همچنین در این استان پرونده 180 هزار نخ انواع سیگار در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفین به ضبط کالای قاچاق و پرداخت مبلغ بیش از 190میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رسیدگی به پرونده عوامل تخلف در سیستان و بلوچستان

در استان سیستان و بلوچستان دو پرونده قاچاق یک خودرو پرادو و مقدار82 کیسه شکر 50 کیلویی خارجی در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون عامل تخلف به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ دو میلیارد و 110میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

همچنین در استان سیستان و بلوچستان سه پرونده قاچاق سوخت به میزان 46 هزار و 450 لیتر گازوئیل قاچاق در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفتند و برابر قانون، عوامل تخلف برابر قانون به ضبط مواد سوختی مکشوفه ، به پرداخت جریمه نقدی جمعا به مبلغ بیش از 625 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

تعزیر متخلفان در کرمان

در استان کرمان پرونده های میوه فروشی و یک کارگاه بتن مبنی بر انجام گرانفروشی در شعبه تعزیرات حکومتی استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفتند که پس از احراز تخلف، متصدیان این واحد های صنفی به دوهفته نصب پارچه بر سردرب واحد صنفی میوه فروشی بعنوان متخلف وجزای نقدی برای کارگاه بتن محکوم گردیدند.

رسیدگی به پرونده های قاچاق در کرمانشاه

در استان کرمانشاه پنج پرونده قاچاق شامل 4 دستگاه کولر گازی ، تعداد 4 دستگاه تلویزیون LED خارجی ،155 کیلو گرم چای خارجی ، 8 دستگاه لباس شویی ال جی خارجی ، 40حلقه لاستیک خارجی در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون، عوامل تخلف برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی جمعا به مبلغ بیش از 351 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

همچنین یک موسسه تولید کننده محصولات خوراکی غیر بهداشتی به علت عدم اخذ مجوز قانونی در مهلت مقرر در قانون و عدم رفع نواقص بهداشتی توسط شعبه تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه به تعطیلی غیر مجاز خط تولید محصولات خوراکی غیر بهداشتی محکوم گردید.

رسیدگی به پرونده های قاچاق و صنفی در گیلان 

6در استان گیلان پرونده یک مبل فروش به علت تخلف کم فروشی و تقلب و یک واحد آبمیوه گیری و بستنی فروشی به علت تخلف استفاده از رنگ غیر بهداشتی و غیر مجاز در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون شرکت متخلف به مبلغ 98 میلیون ریال جزای نقدیبرای مبل فروش و پلمپ برای آبمیوه فروشی درحق دولت محکوم گردیدند.

رسیدگی به پرونده های در مازندران 

در استان مازندران دو پرونده واحد کافی نت و یک واحد نصب کننده آسانسور مبنی بر تقلب در کسب و گرانفروشی در شعبه تعزیرات حکومتی استان مازندران مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از احراز تخلف، متصدیان این واحد ها به پرداخت مبلغ 339 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

همچنین در این استان دو پرونده دستگاه موتور سیکلت هوندا 1300 سی سی قاچاق و تلفن همراه قاچاق در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفین به ضبط کالای قاچاق و پرداخت مبلغ 248میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

محکومیت عوامل قاچاق در همدان

در استان همدان سه پرونده قاچاق پوشاک ، کفش وعروسک در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون عامل تخلف به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ یازده میلیارد و 526 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *