اگر فیلمنامه خوب باشد در فیلم كوتاه هم بازی میكنم
خبرگزاری میزان - كوروش سلیمانی با بیان اینكه اگر یك فیلم كوتاه دارای ویژگیهای حرفهای خاص اینگونه سینمایی باشد منعی برای حضور در آن نمیبینم، افزود تولید فیلم كوتاه حرفهای كار آسانی نیست.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، این بازیگر سینما و تئاتر كه تجربه بازی و ساخت فیلم كوتاه را دارد، با ابراز تأسف از این تفكر كه عدهای فیلم كوتاه را پلی برای ورود به دنیای فیلم بلند قلمداد میكنند، اظهار داشت: «این تلقی نادرستی است. به نظر من تولید فیلم كوتاه حرفهای كار آسانی نیست و بازیگری آن نیز تكنیكهای ویژهای را میطلبد. من در دورهای فعالیت بیشتری در ایفای نقش آثار فیلم كوتاه داشتم، اما مدتهاست كه فیلمنامه خوبی به دستم نرسیده است. اگر درگیر حضور در پروژه تئاتر و فیلمی نباشم و فیلمنامه نیز ویژگیهای یك كار جدی را داشته باشد، ابایی از حضور در آثار كوتاه ندارم.»
بازیگر مجموعه «نرگس» در پاسخ به این سؤال كه حضور بازیگران حرفهای در فیلمهای كوتاه چگونه است و آیا میتوان از عناصر حرفهای فیلمسازی در ساخت آثار كوتاه بهره جست؛ پاسخ داد: «بله این اتفاق افتاده، من و بسیاری از دوستانم در فیلمهای كوتاه بازی كرده و خواهیم كرد. اما اصل قضیه برمیگردد به اینكه فیلم كوتاه را یك گونه مهم و اساسی در فیلمسازی تلقی كنند؛ چه در مقام كارگردانی و تولید و چه در مرحله بازیگری. اگر اینگونه باشد همكاریهای بسیار خوبی میتواند رخ دهد.»
سلیمانی در ادامه با توجه به تولیدهای ضعیفی كه درزمینه فیلم كوتاه اتفاق میافتد، اظهار داشت: «تولید فیلمهای كوتاه معمولاً با بودجههای اندكی صورت میگیرد و شاید یكی از دلایلی كه بازیگران حرفهایتر تمایل كمتری به حضور در آثار كوتاه دارند، جنبه مالی قضیه باشد. اما برخی دوستان نیز بدون چشمداشت مالی و یا با حداقل دستمزد در این آثار حضور مییابند.»
كارگردان فیلم كوتاه «پیرمرد، ساعت، زندگی» با بیان اینكه ویژگیهای هنری یك فیلم كوتاه میتواند تأمینكننده نظر یك بازیگر حرفهای باشد، در توضیحی بیشتر افزود: «فیلم كوتاه یك گونه فیلمسازی جدی و مهم است كه تمام عناصر حاضر در آن رویكردی مینیمالیستی و كمینهگرایی دارند.»
سلیمانی تأثیر برگزاری جشنوارهها در شكلگیری حرفهایتر فیلم كوتاه را قابلتوجه ذكر و تصریح كرد: «جشنوارهها تنها محملی هستند كه فیلمساز فیلم كوتاه میتواند اثر خود را ارائه كند و دیده شود. هرچند گروه سینمایی هنر و تجربه نیز با رویكرد توجه به این نوع آثار سانسهایی را برای عرضه مجموعهای از فیلمهای كوتاه فراهم آورده كه قابلتقدیر است.»
گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره فیلم كوتاه تهران از 20 الی 26 آبان ماه در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.
بازیگر مجموعه «نرگس» در پاسخ به این سؤال كه حضور بازیگران حرفهای در فیلمهای كوتاه چگونه است و آیا میتوان از عناصر حرفهای فیلمسازی در ساخت آثار كوتاه بهره جست؛ پاسخ داد: «بله این اتفاق افتاده، من و بسیاری از دوستانم در فیلمهای كوتاه بازی كرده و خواهیم كرد. اما اصل قضیه برمیگردد به اینكه فیلم كوتاه را یك گونه مهم و اساسی در فیلمسازی تلقی كنند؛ چه در مقام كارگردانی و تولید و چه در مرحله بازیگری. اگر اینگونه باشد همكاریهای بسیار خوبی میتواند رخ دهد.»
سلیمانی در ادامه با توجه به تولیدهای ضعیفی كه درزمینه فیلم كوتاه اتفاق میافتد، اظهار داشت: «تولید فیلمهای كوتاه معمولاً با بودجههای اندكی صورت میگیرد و شاید یكی از دلایلی كه بازیگران حرفهایتر تمایل كمتری به حضور در آثار كوتاه دارند، جنبه مالی قضیه باشد. اما برخی دوستان نیز بدون چشمداشت مالی و یا با حداقل دستمزد در این آثار حضور مییابند.»
كارگردان فیلم كوتاه «پیرمرد، ساعت، زندگی» با بیان اینكه ویژگیهای هنری یك فیلم كوتاه میتواند تأمینكننده نظر یك بازیگر حرفهای باشد، در توضیحی بیشتر افزود: «فیلم كوتاه یك گونه فیلمسازی جدی و مهم است كه تمام عناصر حاضر در آن رویكردی مینیمالیستی و كمینهگرایی دارند.»
سلیمانی تأثیر برگزاری جشنوارهها در شكلگیری حرفهایتر فیلم كوتاه را قابلتوجه ذكر و تصریح كرد: «جشنوارهها تنها محملی هستند كه فیلمساز فیلم كوتاه میتواند اثر خود را ارائه كند و دیده شود. هرچند گروه سینمایی هنر و تجربه نیز با رویكرد توجه به این نوع آثار سانسهایی را برای عرضه مجموعهای از فیلمهای كوتاه فراهم آورده كه قابلتقدیر است.»
گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره فیلم كوتاه تهران از 20 الی 26 آبان ماه در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *