فروش خودرو با توسل به وام/ وام 25 میلیونی که باید 41 میلیون پس داد
خبرگزاری میزان – افت بسیار محسوس خرید خودرو طی ماههای اخیر سبب شده تا خودروسازان با توسل به وام 25 میلیون تومانی به دنبال تحریک مشتریان و فروش خودرو باشد که تقریبا 16 میلیون تومان سود این وام در مدت هفت سال است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در حال حاضر فروش خودروسازان به صفر نزدیک تر شده است زیرا طبق گفته مدیران خودروساز، همان تعداد اندک خریدار نیز منتظر وام 25 میلیون تومانی مانده تا ببینند آینده بازار خودرو به چه سمتی سوق پیدا می کند.
اکنون این پرسش مطرح است که آیا خودروی داخل با این قیمت و کیفیت ارزش گرفتن وام 25 میلیون تومانی و بازپرداخت بیش از 40 میلیون تومانی آن را دارد؟
شگل گیری کمپینی به نام «خرید خودروی صفر ممنوع» با اهداف مانند کاهش قیمت خودرو و افزایش کیفیت بود نه اینکه دولت به جای رفع مشکلات اقدام به اختصاص وام 25 میلیون تومانی به منظور افزایش فروش کند.
نه کیفیت خوب می شود نه اجازه ورود خودروسازان خارجی را می دهند؟
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، اکنون موضوعی که وجود دارد این است که دولت و خودروسازان برای جلوگیری از دست دادن انحصار بازار، شرایط را برای ورود خودروسازان حرفه ای سخت کرده اند و برای حضور شرکت های فرانسوی و ژاپنی شروط زیادی اتخاذ شده است تا به نوعی مانع حضور این شرکت ها شوند یا اینکه به شرایط خودروسازان تن دهند تا سود آنها دچار مشکل نشود.
25میلیون تومانی خودرو کم است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، گفت: وام 25میلیون تومانی خودرو که در در دومین بسته خروج اقتصاد کشور از رکود پیشنهاد شده کم است.
سعید زمانیان دهکردی با اشاره به رقم وام خودرو که در بسته جدید دولت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این رقم وام نمی تواند منجر به خرید و فروش خودرو در بازار شود.
وی ادامه داد: یک اصل در تولید هر کالا وجود دارد اینکه وقتی عرضه و تقاضای کالا به وضعیت تعادل نرسد نمی توان نتایج مطلوبی از ارائه سیاست ها در آن بازار داشت.
بانک ها توان پرداخت وام ندارند
این نماینده مجلس افزود: آیا بانک های عامل برای اجرای سیاست های بانکی دولت با آن همراه اند؟ در واقع به این شکل نیست. بنابراین نباید انتظار داشت دستورالعمل افزایش سقف وام ها که از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شده، اجرایی نشود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نبود نقدینگی کافی در دست بانک ها باعث شده نسبت به پرداخت هرگونه وامی مقاومت کنند.
وام برای خرید خودرو کافی نیست
زمانیان یادآور شد: آیا دولت انتظار دارد پرداخت وام 25میلیون تومانی می تواند پاسخگوی خواسته متقاضیان برای خرید خودرو باشد؟ قطعا اینگونه نخواهد شد. نگاهی به قیمت خودروها نشان می دهد این حجم وام برای خرید خودرویی مثل پراید کافی است.
وی با بیان اینکه راهکار اصلی ارتقای کیفیت خودروها از طریق استفاده از قطعات با کیفیت است، اضافه کرد: به این ترتیب، دولت باید مانع واردات اجناس و قطعات خودروی بی کیفیت از مرزهای کشور شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر سیاست های موثر دولت برای حمایت از تولید ملی می تواند افزایش نقدینگی در بازار باشد تا رابطه منطقی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.
اکنون این پرسش مطرح است که آیا خودروی داخل با این قیمت و کیفیت ارزش گرفتن وام 25 میلیون تومانی و بازپرداخت بیش از 40 میلیون تومانی آن را دارد؟
شگل گیری کمپینی به نام «خرید خودروی صفر ممنوع» با اهداف مانند کاهش قیمت خودرو و افزایش کیفیت بود نه اینکه دولت به جای رفع مشکلات اقدام به اختصاص وام 25 میلیون تومانی به منظور افزایش فروش کند.
نه کیفیت خوب می شود نه اجازه ورود خودروسازان خارجی را می دهند؟
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، اکنون موضوعی که وجود دارد این است که دولت و خودروسازان برای جلوگیری از دست دادن انحصار بازار، شرایط را برای ورود خودروسازان حرفه ای سخت کرده اند و برای حضور شرکت های فرانسوی و ژاپنی شروط زیادی اتخاذ شده است تا به نوعی مانع حضور این شرکت ها شوند یا اینکه به شرایط خودروسازان تن دهند تا سود آنها دچار مشکل نشود.
25میلیون تومانی خودرو کم است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، گفت: وام 25میلیون تومانی خودرو که در در دومین بسته خروج اقتصاد کشور از رکود پیشنهاد شده کم است.
سعید زمانیان دهکردی با اشاره به رقم وام خودرو که در بسته جدید دولت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این رقم وام نمی تواند منجر به خرید و فروش خودرو در بازار شود.
وی ادامه داد: یک اصل در تولید هر کالا وجود دارد اینکه وقتی عرضه و تقاضای کالا به وضعیت تعادل نرسد نمی توان نتایج مطلوبی از ارائه سیاست ها در آن بازار داشت.
بانک ها توان پرداخت وام ندارند
این نماینده مجلس افزود: آیا بانک های عامل برای اجرای سیاست های بانکی دولت با آن همراه اند؟ در واقع به این شکل نیست. بنابراین نباید انتظار داشت دستورالعمل افزایش سقف وام ها که از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شده، اجرایی نشود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نبود نقدینگی کافی در دست بانک ها باعث شده نسبت به پرداخت هرگونه وامی مقاومت کنند.
وام برای خرید خودرو کافی نیست
زمانیان یادآور شد: آیا دولت انتظار دارد پرداخت وام 25میلیون تومانی می تواند پاسخگوی خواسته متقاضیان برای خرید خودرو باشد؟ قطعا اینگونه نخواهد شد. نگاهی به قیمت خودروها نشان می دهد این حجم وام برای خرید خودرویی مثل پراید کافی است.
وی با بیان اینکه راهکار اصلی ارتقای کیفیت خودروها از طریق استفاده از قطعات با کیفیت است، اضافه کرد: به این ترتیب، دولت باید مانع واردات اجناس و قطعات خودروی بی کیفیت از مرزهای کشور شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر سیاست های موثر دولت برای حمایت از تولید ملی می تواند افزایش نقدینگی در بازار باشد تا رابطه منطقی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.
نظرات بینندگان
مردم جنس با کیفیت می خواهند
نون شب نیست که عجله کنیم بخریم.
سلام دوستان من که شخصا پول 206 تیپ 5 رو دارم ولی خدا شاهده نمیخرم پاش بیفته سال ها هم صبر می کنم
با سلام خدمت همه یک نکته را همه فراموش کردند . این وام را با سودش حساب کردید اما بیمه بدنه اجباری هفت ساله را فراموش کردید دوستان... ایا می دانید بدلیل قسطی بودن خودرو می بایستی به مدت 7 سال تا اخرین قسط بیمه بدنه اجباری را بپذیرید که معادل سه میلیون تومان می شود .بنابراین قیمت خرید هر خودرو را به علاوه 3 میلیون کنید بعد به علاوه سود 16 میلیونی کنید .
بهترین خودروهای وارداتی بدون گمرک حدودا 30 تا 50 میلیون و بی کیفیت ترین خودروهای جهان تمام منتاژی صددرصد قطعات چینی در ایران حداقل 30 میلیون واقعا جک خنده دار نیست ... حمایت از تولید داخل ...
مشاهده نظرات دیگر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *