داعش؛ پدیده ای که دنیا را تهدید می کند

0:45 - 04 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۰۹۲
خبرگزاری میزان- پیوندهای شبکه یی امنیت در جهانِ به هم پیوسته ی کنونی سبب درهم تنیدگی مسایل امنیتی شده به طوری که دامنگیری تهدیدهای پشتیبانی از گروه های دهشت افکن (تروریستی) را طبیعی و گریزناپذیر ساخته است. داعش از جمله این گروه های تروریستی است که اکنون به فوری ترین تهدید در خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شده است.
به گزارش سرویس بین الملل ،چرا (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) نگران است؟ چون توانسته بود از قدرتی که در این منطقه خواب صهیونیست ها را با الهام بخشی و ایجاد جبهه ی مقاومت آشفته ساخته بود، یک تهدید و خطر جهانی ایجاد کند که به اصطلاح به آن امنیتی سازی یا securitization می گویند. تئوری امنیتی سازی می گوید یکی از توانمندی های اساسی در تاثیرگذاری این است که شما دشمن خود را به عنوان دشمن دنیا معرفی کنید.
اگر شما توانستید دشمن خودتان را به دشمن دنیا تبدیل کنید می توانید تاثیرگذار شوید. اگر امروز شما بتوانید داعش را به دشمن دنیا تبدیل کنید تاثیرگذار هستید اما اگر همواره بگویید داعش اصلا مال آنها است، این یعنی امنیت سازی برعکس. شما زمانی موفق هستید که بگویید داعش دشمن دنیا است. بگویید حکومت حامی داعش دشمن دنیا است». این بخشی از صحبت های «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش جمهوری اسلامی ایران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *