ضوابط موافقتنامه سطح خدمات در داخل شبکه زیرساخت کشور تصویب شد
خبرگزاری میزان - دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب "ضوابط و چارچوب موافقتنامههای سطح خدمات (SLA) در داخل شبکه زیرساخت کشور برای ارائه خدمات مبتنی بر IP" خبر داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، علیاصغر عمیدیان گفت: این مصوبه به منظور شفافسازی کیفیت خدمات در مقابل هزینه آن و رعایت حقوق مشترکین در حوزه خدمات مبتنی بر IP که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی ارائه خدمات در بالاترین سطح، ارائه میشود، در کمیسیون تصویب شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: موافقتنامه سطح خدمات (SLA) قراردادی دوجانبه بین شرکت ارتباطات زیرساخت و خدمت گیرنده است که براساس توافق و به منظور تضمین پارامترهای کیفیت خدمات توافق شده، منعقد میشود.
وی با اشاره به اینکه در قرارداد SLA باید کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازهگیری تخطی از سطح خدمات و ضمانتهای اجرائی آن تعیین شود، گفت: در مصوبه کمیسیون مواردی مانند قطع شدن خدمات، کاهش کیفیت خدمت، خرابی، متوسط زمان بازیابی یا تعمیر، میزان دسترسپذیری، نرخ اتلاف بستهها، تاخیر، نوسانات تاخیر، زمان کاهش سطح کیفیت خدمات و نحوه اندازهگیری و محاسبه تمامی این موارد تعریف و پیشبینی شده است.
عمیدیان تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است به منظور پاسخگوئی در زمان مناسب، یک مرکز پاسخگوئی با تعداد خطوط و اپراتورهای پاسخدهنده کافی ایجاد کند و حداکثر تا 6ماه پس از ابلاغ مصوبه، سامانههای اندازهگیری کیفیت و مدیریت و پایش موافقتنامه سطح خدمت و ارائه دسترسی به خدمتگیرندگان را راهاندازی کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: موافقتنامه سطح خدمات (SLA) قراردادی دوجانبه بین شرکت ارتباطات زیرساخت و خدمت گیرنده است که براساس توافق و به منظور تضمین پارامترهای کیفیت خدمات توافق شده، منعقد میشود.
وی با اشاره به اینکه در قرارداد SLA باید کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازهگیری تخطی از سطح خدمات و ضمانتهای اجرائی آن تعیین شود، گفت: در مصوبه کمیسیون مواردی مانند قطع شدن خدمات، کاهش کیفیت خدمت، خرابی، متوسط زمان بازیابی یا تعمیر، میزان دسترسپذیری، نرخ اتلاف بستهها، تاخیر، نوسانات تاخیر، زمان کاهش سطح کیفیت خدمات و نحوه اندازهگیری و محاسبه تمامی این موارد تعریف و پیشبینی شده است.
عمیدیان تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است به منظور پاسخگوئی در زمان مناسب، یک مرکز پاسخگوئی با تعداد خطوط و اپراتورهای پاسخدهنده کافی ایجاد کند و حداکثر تا 6ماه پس از ابلاغ مصوبه، سامانههای اندازهگیری کیفیت و مدیریت و پایش موافقتنامه سطح خدمت و ارائه دسترسی به خدمتگیرندگان را راهاندازی کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *