5 درصد جابه جاییها تنها با هواپیماست/ هواپیماهای ایرانی نصف ظرفیت پرواز میکنند
خبرگزاری میزان – رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور با اشاره به ضعف شدید آموزشی خلبانان ایرانی، گفت: متاسفانه این روزها همه برای اخذ گواهینامه خلبانی اقدام می کنند در صورتی که در این کار مهارت و حرفه ای بودن مهم است.
خبرگزاری میزان -
سید عبدالرضا موسوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص فرسودگی هواپیماهای ایرانی، اظهار کرد: میانگین سن هواپیماها تا 50 سال هم می تواند باشد.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با بیان اینکه استفاده از هواپیماها بستگی به نوع هواپیما و توان آن دارد، اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تعمیر و نگهداری در ایران بالاست.
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور در خصوص پرسش خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه هواپیمایی ایران به دلیل کمبود هواپیما دو برابر بیش از استانداردها پرواز دارند، گفت: اتفاقا پرواز هواپیماهای ایرانی نصف ظرفیت است.
پرواز هواپیماها نصف ظرفیت است
موسوی ادامه داد: اصلا از هواپیماها بهره برداری نمی کنیم، به عنوان مثال همین اروپا یک ایرباس ممکن است در ماه 350 تا 400 ساعت پرواز داشته باشد اما در ایران این رقم 200 ساعت است.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تصریح کرد: البته تا چند روز دیگر تحریم ها رفع می شود و امکان واردات هواپیما و قطعات آن میسر می شود و امیدواریم در آینده شاهد رونق صنعت هوایی کشور باشیم.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس انتقاد کرد: هر کسی برای دل خودش گواهینامه خلبانی گرفته است اما خلبان باسوادی که از هوش کافی برخوردار باشد کم داریم.
آزمون خلبانی
وی تصریح کرد: برای انتخاب خلبانان امتحان و آزمونی برگزار می شود که از بین چند صد نفر حرفه ای ها انتخاب می شوند که باید تلاش کنیم خلبانان حرفه ای بیشتری تربیت کنیم.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: در بحث آموزش در صنعت هوایی بسیار ضعیف هستیم و خلبان باید به زبان انگلیسی به صورت کامل مسلط باشد.
5 درصد جابه جایی ها تنها با هواپیماست
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بین 5 تا 10 درصد از حمل و نقل کشور از طریق صنعت هوایی انجام می شود که این رقم بسیار پایین است.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تاکید کرد: باید سیاست ها به سمتی سوق پیدا کند که استفاده از هواپیماها بیشتر شود و درصد جابه جایی و حمل و نقل هوایی در کشور افزایش یابد.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با بیان اینکه استفاده از هواپیماها بستگی به نوع هواپیما و توان آن دارد، اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تعمیر و نگهداری در ایران بالاست.
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور در خصوص پرسش خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه هواپیمایی ایران به دلیل کمبود هواپیما دو برابر بیش از استانداردها پرواز دارند، گفت: اتفاقا پرواز هواپیماهای ایرانی نصف ظرفیت است.
پرواز هواپیماها نصف ظرفیت است
موسوی ادامه داد: اصلا از هواپیماها بهره برداری نمی کنیم، به عنوان مثال همین اروپا یک ایرباس ممکن است در ماه 350 تا 400 ساعت پرواز داشته باشد اما در ایران این رقم 200 ساعت است.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تصریح کرد: البته تا چند روز دیگر تحریم ها رفع می شود و امکان واردات هواپیما و قطعات آن میسر می شود و امیدواریم در آینده شاهد رونق صنعت هوایی کشور باشیم.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس انتقاد کرد: هر کسی برای دل خودش گواهینامه خلبانی گرفته است اما خلبان باسوادی که از هوش کافی برخوردار باشد کم داریم.
آزمون خلبانی
وی تصریح کرد: برای انتخاب خلبانان امتحان و آزمونی برگزار می شود که از بین چند صد نفر حرفه ای ها انتخاب می شوند که باید تلاش کنیم خلبانان حرفه ای بیشتری تربیت کنیم.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: در بحث آموزش در صنعت هوایی بسیار ضعیف هستیم و خلبان باید به زبان انگلیسی به صورت کامل مسلط باشد.
5 درصد جابه جایی ها تنها با هواپیماست
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بین 5 تا 10 درصد از حمل و نقل کشور از طریق صنعت هوایی انجام می شود که این رقم بسیار پایین است.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تاکید کرد: باید سیاست ها به سمتی سوق پیدا کند که استفاده از هواپیماها بیشتر شود و درصد جابه جایی و حمل و نقل هوایی در کشور افزایش یابد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *